Fråga: Soundbar, mini?

Discussion in 'Mediaenheter & TV-apparater' started by Buzz, Jan 17, 2026 at 14:23.

1. Buzz

Buzz Android Medlem

MINA ENHETER

Satte upp en mini-TV i köket med en portable monitor (15,6") och Google TV. Men ljudvolymen verkar inte gå att ändra från Google-fjärrkontrollen. Måste gå in i menyn på monitorn och ändra vilket är trist. Dessutom är ljudet ganska dåligt.

Finns den möjligen någon mindre soundbar som det går att ställa monitorn på? Något med hdmi in/ut och platt topp då. Och runt 35cm bred. Närmaste jag hittat är Roku Streambar men det är ingen soundbar utan streamingmottagare som verkar sakna hdmi in, och inte säljs här ändå.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du någon BT-högtalare hemma med stöd för AAC (brukar ha lite lägre latens)? Du kan testa ansluta den till din Google TV och se hur det fungerar kanske/om det uppstår någon latens.

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Denna är 40 centimeter: https://www.amazon.se/-/en/LARKSOUND-Surround-Speaker-Bluetooth-Connectors/dp/B0BRCTJH6G/ref=sr_1_2?crid=SMH7NC27WQ6Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.RcAwwNoeNYBV10zxTZuzaDjo8mUaON39Dg3hrzMgdDONTmZGpt9CmYEv85j1ERwH-CKr3V37nbB2R2zgIsGb_FZd801pFWvV9MAKsfvzAxP33vGkJlUryTYEwbGP1xMIrdbQgTAvdlnID8Kd5shR4xDf2cjuJHWEMCV8sY7SRdVIV_Ilkt32NHz8caL-l3DdMHnOKdSvvdG5yrW9YjzJIZOP0WDudZwr6UoyXZA-57m2Mi5IiiEIccsjf7SwK4XHlsHbo9zGv_OldnQZuTYk6370b8SEUJUpYut8GZufc5E.cWysh-l1TpyUAmcupZJoVup1qz9M2A0id6WUpIdQQQU&dib_tag=se&keywords=mini+soundbar+with+HDMI&qid=1768661448&sprefix=mini+soundbar+with+hdmi,aps,99&sr=8-2&th=1

Edit: Fast den har bara HDMI arc, så en ingång och ingen utgång. Antar att du behöver en utgång från soundbaren med?

Jag tror nästan en BT-högtalare/BT-soundbar blir bäst i ditt fall, finns tex från Creative som har mindre breda. Fråan är bara hur det blir med latensen/så du inte får lipsyncproblem. Är alltid ett ofog då det fungerar olika med olika märken/modeller.

Buzz likes this.
  4. Buzz

Buzz Android Medlem

MINA ENHETER

På gränsen men kanske värd att prova med en HDMI-splitter/ljud. Men då blir det extra kablar och ytterligare en låda. Det väl det som jag hade hoppats slippa.
    Fast den gick visst inte att beställa. :ehm:

5. Buzz

Buzz Android Medlem

MINA ENHETER

Kanske ska prova med Marshall Stanmore III ? Lite större än jag tänkt men kanske fungerar som fot för monitorn.

6. Buzz

Buzz Android Medlem

MINA ENHETER

Creative Stage SE kanske kan fungera för BT-spåret. Inte helt platt ovansida men troligen tillräckligt. Oklart med latency?