Spicans GPS - prelemenär fix?

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by mrguddiat, Jan 8, 2011.

1. mrguddiat

mrguddiat Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Har haft spican sedan mars förra året, dvs snart ett år. Jag är nog inte den enda som upplever att GPS'en inte är top notch i jämförelse med htc, och andra tillverkare..
    Jag har läst runt på forumet, och även andra forum; prövade *#*#1575#*# utan större framgångar.

Efter mycket om och men kom jag över den här tråden på XDA via swedroid:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878970

I guiden nedmonterar de en samsung galaxy s, bänder upp kontakten försiktig enligt följande bild:

Jag bände upp den en aning m.h.a. en liten platt skruvmejsel. Lade den emellan, och vred skruvmejseln 90 grader, så plattan på skruven stod lodrätt mellan kontakten, och på så vis böjdes den upp en aning.

Är det någon mer än jag som prövat detta?
    Hittills har gpsen blivit sämre, ska pröva med lite apps o se om jag kan göra någon nytta. annars blir det till att bända ned kontakten. Det måste ju gå på något sätt, då det hela verkar handla om en smärre konstruktionsmiss..

2. mrguddiat

mrguddiat Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Körde "FasterFix" appen, och får nu en fix på 6-8 .. Får dema några dagar till innan jag drar någon conclusion.

3. gustaff

gustaff Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade *#*#1575#*# - "fixen".

Efter det så har min GPS blivit stört snabb. Låser min position på 20 sekunder inomhus och nästintill omgående när jag är i bilen. Synd att det inte hjälpte för dig :/

4. Dava

Dava Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är det meningen att *#*#1575#*# - "fixen" ska fungera? Ska jag bara slå det numret och ringa?

5. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER