Stulen SGS

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Mellon, Mar 20, 2011.

1. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan alla!

Ville bara säga att mina fina lilla sgs blev stullen i nattens mörker. Så tänkte bara höra om någon i göteborgsområdet hör någon skum affär med en billig sgs till salu isf kanske de hade kunnat slå en pling här i tråden? Eller om de hör om en kommande dagarna :)

Vem vet ibland kan man ha tur och hitta sin älskade telefon till försäljning för en billig penning :)

2. grasfer

grasfer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Köp den inte bara, då är det ju du som åker dit på det hehe.

3. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

du har ju ditt imei på kartongen, anmäl det till operatören eller polisen så kan de låsa telefonen för all användning

4. polg

polg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som kan/orkar förklara hur det där stöldskydd eller spårningsfunktionen fungerar i SGS. Telefonen blir ju stulen men kan man hitta igen var den är ifall den är påslagen?

5. emilh

emilh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsungs original-spårninsskydd/stöldskydd som finns i telefonen funkar inte i sverige pga av juridiska hinder (provade det, men gick inte att aktivera stöldspårning). Men finns ju en del andra program, Seek-droid till exempel är ruskigt bra. om det är installerat kan man se var den finns på en karta (ger olika bra träff beroende på antalet master i närheten eller gps-signal, men för mig pekar den inom 50 meter rätt). och man kan även rensa hela telefonen, låsa telefonen, skicka meddelande till den som snott den (dyker upp direkt i skärmen) och få den att börja pipa högt (om man tappat bort den) även om den är inställd på tyst.
    SÅ vettigt verktyg att ha i telen

polg likes this.
  6. polg

polg Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Där ser man, tack för tipset emilh

Off-topic: lite surt att man köper en dyr nalle med funktioner utan stöd först Navigation som inte stöds i Sverige och nu detta stöld-skydd... kanske inte Samsungs fel men lite trist ändå

7. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipsen :) Jag har wavesecure installerad på den. Dock verkar inte telefonen vara igång just nu så den appen gör ingen nytta :( Delar ju även min position med google latitude och enligt den så var telefonen en bit ner på avenyn runt kl 06:00 i morse.

Allt är anmält och spärrat. Mest bara ett jädra jobb att greja med försäkringsbolag osv. Blir att hålla ögonen på diverse akutions-siter de kommande dagarna. Är det någon som verkar suspekt så kan jag ju åka och kolla på den och kolla imei-nummret. Står ju på kartongen som jag har. Btw någon som vet vilken kod man skall slå på telefonen för att se imei-nummret?

Trevlig helg!

8. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.