Synca kontakter

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by Steniz, Apr 12, 2011.

1. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan, undrar om någon har lyckats att synca facebook kontakterna till sin arc?? Har själv testat att synkronisera med fb men ingenting händer... Någon som vet vad detta kan bero på??

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Syncade mina direkt vid uppstart - och ja sålänge som kontakterna har samma namn eller e-mail i kontaktboken som på facebook så är det inga problem alls.

starta om telefonen, välj facebook sync med de kontakter du redan har och se om det funkar.

3. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, har testat att synkronisera både i inställningar och i kontakter men inget händer i telefonboken..borde inte kontakter med samma namn få bilder från fb och sånt??

4. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det borde dem få ja, sålänge namnen är de samma som på facebook så ska det gå.

eller som sagt, alternativt att e-mail adressen i telefonboken är samma som kontakten har reggad på facebook.

5. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

När du är inne och redigerar kontakten så trycker du på meny knappen.
    Då får då upp en knapp där det står slå ihop och när du tryckt på den så kommer en lista med tänkbara förslag upp och då tar du och väljer den personen på fb som du vill synka ihop med kontakten i din telefon.

6. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ikryssat att det skall visa fb kontakter i telefonboken men inget syns... Finns det något speciellt sätt att importera fb kontakterna? Har också tryckt på synkronisera smed facebook oxh der utför syncen men inga kontakter kommer in i telefonboken...namnen är samma...kanske måste kontakterna ha email också?

7. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

var tydligen autosync som måste vara aktiverad först för att föra över kontakterna ..