Ja, det är verkligen konstigt. Jag har Tele2 och för säkerhets skulle gjorde jag om alla APN-inställningar utifrån deras hemsida igår. Så här beter det sig:
- Jag har hela tiden åtkomst till nätet, antingen "H" eller "3G"
- Jag använder Androids egen Active sync och den funkar alltså inte längre för att synka mot Exchange. Jag har INTE ändrat några kontouppgifter. Jag har också Roadsync som inte heller funkar.
- Andra appar, som t.ex. IMDB, funkar. Telefonen kan också hämta och installera uppdateringar till appar.
- Jag gjorde en sökning efter tillgängliga nätverk, då hittade de inte Tele2. Min andra (privata) Android som också har Tele2 hittade vid samma tillfälle Tele2:s nät.
- Det funkar som sagt utmärkt att använda telefonen som modem via USB eller som hotspot.
- När jag kopplar upp telefonen via wifi funkar allt som ovan, dvs surfa via Androids webbläsare och Active synk funkar inte men annan internettrafik går bra.
- Jag har också, för övrigt, startat om telefonen ett antal gånger...
Just nu är min bästa teori att någon app uppdaterats i början av veckan och att den uppdateringen pajat något, alternativt att något malware/virus ställt till det. Jag kan inte komma på något annat som hänt, förutom att den hängde sig en gång så jag fick tvinga fram en omstart. Jag minns dock inte om det var då synken och surfen upphörde att funka.
Telefonen är rootad sedan förra våren, någon gång. Jag vill inte ge mig in i det träsket igen så troligen satsar jag på en fabriksåterställning och uppgradering via Kies. Någon som har något bättre förslag? Tacksam för all hjälp!!
hälsn. Erik
Last edited: Oct 19, 2012