Diskussion: The Phone house Kista

Discussion in 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' started by roro_8901, Jul 8, 2015.

1. roro_8901

roro_8901 Infant Droid Medlem

Hej.

Lämnade in min S6:a edge på service för fuktskada, hann använda telefonen i en vecka efter köp och den var inne i 3 veckor innan jag fick en "utbytes enhet" på försäkringen för 500kr.

Den här utbytes enheten vilket var en helt ny telefon hade problem med nätet och fick till en robotröst så klickade alla samtal och när folk försökte få tag i mig så fick jag notifiering via sms att den personen ska ha försökt att nå mig.. 4G nät var ingen höjdare sen tidigare...
    Helt klart en reklamationssak...
    Samma dag tog jag kontakt med butiken så försökte vi med ett simkorts byte och skulle se om det hjälpte.. vilket det inte gjorde...

Fick besked att besöka Samsung Service Center i Kista för att DOA telefonen. Där fick jag vänta i en timma innan jag kunde förklara vad som var fel på telefonen och gjorde en reklamation på telefonen. Operatören frågade varför jag inte gjorde det direkt i butiken så svarade jag att jag blev hänvisad direkt till dem vilket fallet också var så...

2 veckor senare d.v.s idag så vart jag i kontakt med Samsung service gör fråga om mitt ärende så bad dem mig vänta tills jag fått ett sms om att reklamationen är godkänd och skall kvittera ut en ny telefon av återförsäljaren.

Jag åker dit innan jobbet och visar upp sms:et om godkänd reklamation så godtog inte butiken det och ville ha det på papper istället. I en timma fick man dividera tills jag fick ut en ny telefon.

Den nya telefonen skulle jag öppna på jobbet och konstaterar redan vid försegling att den har vart dubbel förseglad men inte för stanna där så öppna jag upp och märkte att tillbehören inte låg paketerad på samma sätt som det två andra lurarna jag hade plockat och imei dekalen vart påklistrad på bak delen på telefonen... dvs. Att jag har fått en ny begagnat telefon...

Ringde upp deras huvudkontor och pratade med nån där på kundtjänsten och berättade allt det här och den personen skulle be butikschefen att ta kontakt med mig för lösa det vilket det inte har skett ännu...

Frågan är hur gör man? Vad är oddset för att få så mkt otur?

Jag försökte med att ta tillbaka pengarna för telefonen men blev nekad till det. Jag fick välja en annan modell ur samsung sortimentet men inte en pengarna tillbaka. Dessutom är den på delbetalning hos Tele2.

Mvh
    RoRo

2. roro_8901

Mitt förtroende för The Phone house är lika med 0 nu :/

3. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Jag skulle gå till Phonehouse i Kista och ta det där på plats. Jag brukar alltid avsluta sånahär samtal med butiker som vägrar lösa ens problem med att säga att man kommer anmäla till dom till konsumentverket. Då brukar helt plötsligt det vara möjligt att nå deras chefer, och de kanske till och med råkar vara på plats. Antar att butiker har något hemlig möjlighet att teleportera chefer när de hör konsumentverket. Värt ett försök. Men det fungerar allra bäst att fortfarande vara trevlig även om man är riktigt förbannad och bara vill slita tag i dom och pressa in fakta i skallen på dom :P Så var trevlig, gå inte därifrån förän de lovar något som inte innebär att du måste vänta på svar.

4. roro_8901

Jag är så trevlig så det bara går fick va kvar och bad om det så kallade "Service" och inte bli skickad fram o tillbaka mellan dem o service centret som om jag inte hade bättre för mig och inte nog med att man fått vänta 5 veckor på en lur och väntar än idag...

Har samsung tappat hjärnan med den nya S6:a eller vad är det som händer... den första var hur bra som helst men designen på den och när nån jäkel som ringde mig att den vibrera ner mot handfatet där det låg vatten ... icke vattentålig telefon det inte ;)

På fredag är jag ledig så får väl ta och kampa där

//
    RoRo

5. ErikHTC

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Härlig fredag!
    Jag var i Kista och hämtade ut min telefon idag från service centret. Tog 1 min att hämta ut, 1.5h att lämna in.. :P

6. roro_8901

Hahah aa tog mig 1h lämna in den också men sen skulle jag hämta ut ny lur hos Phone House där tog det 1h att få ut en.. Hon som jobba där var tvungen och kolla med varenda instans och hur hon skulle gå tillväga och fick olika svar från varje instans... [emoji29]

7. ErikHTC

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Man undrar ju i såna här lägen vem som bestämmer och vem som vet saker. Känns som ingen vet och ingen törs göra något :P Lycka till nu!

roro_8901 likes this.
  8. gr0ove

gr0ove Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken soppa, minst sagt. Hoppas det löser sig!

roro_8901 likes this.
  9. roro_8901

Fick telefonen utbytt efter allt jag varit med om. Nu återstår det att se att den fungerar fullt ut :)

Mvh

Drag, Tråget and kalleboston like this.