Sprickan är ungefär 2 cm tvärsöver uppe i vänstra hörnet. Stör inte jättemycket, men ändå tillräckligt om man är en petig människa som jag.
Telefonen måste skickas till UK för reparation, då N1:an inte säljs i Sverige än. Dock kan jag tycka att det borde gå att lösa, då Desire har exakt samma skärm som N1:an. Om HTC anser att skadan inte är förorsakat av våld, att jag tappat den, kommer det inte kosta mer än frakten tur & retur, som jag förstått det. Återkommer med mer info när jag vet mer. Ska försöka skicka iväg telefonen idag eller imorgon.
En annan sak jag funderat över och kanske en varning till andra. Jag har ju "klickande hörn-felet" och har då försökt att trycka till alla kanter och även ganska hårt. Funderar om detta kan ha ett samband med att det då blivit en sån spänning i glaset att det spruckit. Jag upptäckte sprickan på morgonen och hade inte rört telefonen under natten. Borde ha sett sprickan på kvällen innan, då jag använt telefonen en hel del. Tror det kan vara som med stenskott på bilrutor, att sprickan kan börja "vandra". En liten spricka som först kanske inte syns, växer.
Last edited: Mar 16, 2010