Ultimata telefonboken?

Discussion in 'Applikationer' started by nox, Jul 14, 2011.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har sökt lite på forumet men finner få trådar som endast är tillägnade själva telefonboken och därför kommer nu en sådan!

I ärlighetens namn har jag faktiskt aldrig riktigt brytt mig om telefonboken, det är ju bara en rad med namn man ska bläddra igenom för att finna den man ska ringa, eller hur?

Jag resonerade likt detta ända tills jag såg videon på Nokia N9, där jag verkligen fick upp ögonen för hur en telefonbok kan se ut.

Tanken med att ha en grön liten prick vid de personer som är online på något av de nätverk man sparat dem under är väldigt häftigt och samtidigt också väldigt smidigt. Det är ju tyvärr som så, att man idag nästan lättare får tag i en person via Facebook än att ringa dess mobil.

Visst skulle jag kunna gå in i FB-appen, logga in på chatten och sen kika där, men det blir ju bra mycket omständigare. Allt handlar om smarta lösningar och förenklingar.

Så finns det några telefonböcker som interagerar med Facebook eller liknande nätverk på dessa sätt? Vilka telefonböcker använder ni och vilka funktioner i dessa uppskattar ni allra högst?

Krigsholm likes this.
  2. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ursäkta att jag bumpar upp denna tråd, men är lite förvånad över att ingen har svarat :). Antingen är det väl som så att alla redan sitter på någon überapp, att den är självklar och att jag helt enkelt totalt har missat denna, eller så är den bittra sanningen som så att det inte finns något liknande?

Vore ändå kul att veta vad ni använder, hur det funkar och så vidare. De flesta kanske kör "stock" och inte är inne och pillar så mycket i sin telefonbok. Kanske är dags att lära sig programmering och släppa något själv :).

3. PsychoCheF

PsychoCheF Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med TouchPal, som väl är sådar, men iaf något bättre än SE's inbyggda tycker jag.
    Får nog säga att HTC Sense kontaktapp var bättre som jag hade i min gamla lur.

4. nox

nox Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska testa och se om det är något för mig, tack för tipset!

Är det dock ingen telefonbok som interagerar med Facebook på så sätt att man redan i telefonboken kan se om personen är online på nätverket ifråga och på så sätt direkt kunna skriva med denne (läs: FB-chat)? Precis så som telefonboken skall fungera i kommande Nokia N9? Tycker detta verkar hur smidigt som helst!

5. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

De jag provat inkl stock visar åtminstone de som är online på GTalk.

6. munarkieq

munarkieq Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Annars har Go sms pro ett facebook chat tillägg som jag gillar

Sent from my Desire HD using Tapatalk

7. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med om att det inte finns någon riktigt bra telefonbok.

Jag använder youlu
    Som jag tycker är överlägsen
    Då jag värdesätter att ha sms och tfnbok i ett, gillar inte småappar för allt

Sent from Santa's batphone

8. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Använder i princip aldrig telefonboken. Använder bara Gesture Search när jag ska leta upp en kontakt att ringa

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tack för tipset, klockren!

10. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns ju en uppsjö dialers med inbyggda telefonboksfunktionalitet. En peroid körde jag med Dialer One som jag gillar, men jag har svårt att få den att uppföra sig som jag vill, eller snarare, jag har svårt att få default dialern att hålla käften helt :)
    Numera kör jag med androids standard-dialer och telefonbok då den fyller sin funktion.

11. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja go dialer är riktigt bra tycker jag men annars är miui romen alternativet, då är ALLT bra...