Uppdatera Magic?

Discussion in 'Magic' started by anton, Jul 28, 2009.

1. anton

anton Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er alla!
    Jag är en stolt ägare av en HTC Magic och har haft den i cirka två månader. Jag köpte den från inWarehouse, det är den med HTC-loggan på ryggen och inte Google-versionen.
    Min fråga är: Kommer telefonen med den senaste firmwaren av Android? För när jag tittat på lite filmer på internet så har jag märkt att vissa saker fattas, som t.ex. appen "IM" för MSN osv, och vissa saler ser annorlunda ut. Jag har t.ex. inte heller den där Blå, isiga bakgrunden som alla andra verkar ha.

Det skulle vara underbart om någon kunde svara på detta!
    Jag skulle även bli otroligt glad om man kunde få reda på HUR det fungerar när man uppdaterar samt vart man får tag i de nyaste firmwaren, det är ju klart att man är intresserad av sånt också! :)

Tack på förhand / Anton

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Du har senaste mjukvaran men tyvärr så har HTC modifierat en hel del. Det du saknar finns enbart i android från Google själva. Vill du ha dessa saker (dock så tappar du andra) så får du flasha om din telefon med nk02 ION multi5 eller någon av de andra romarna.

3. anton

anton Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej, tack så mycket för svaret!
    Finns det någon guide här på forumet för det?

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Självklart, kolla wikin samt flertalet trådar här i forumet.

edit: Tänk på att du förlorar garantin när du flashar om telefonen. Kika i android market efter andra IM applikationer är en annan lösning.

Last edited: Jul 28, 2009