Västtrafik

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by schnaken, Sep 3, 2009.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Flikar in här bara för att lyfta på hatten för Sniff. Reseplaneraren är appen som verkligen förvissat mig om att jag inte kommer att ångra mitt X10mini-inköp. Snygg, enkel och vansinnigt användbar. Tack och bock!

2. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Idag var första gången jag körde nästa tur funktionen efter senaste uppdateringen och resultatet var helt konstigt. Fick inga tider utan bara rappakalja typ. Är det så för alla och kommer att fixas eller bara något temporärt? Har fungerat klockrent innan.

3. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollade precis och jag får också bara skräp nu... testade innan jag uppdaterade så jag vet inte vad som kan ha blivit fel, men jag ska kolla på det på en gång.

edit: ok, gott av västtrafik upp uppdatera sitt API utan att säga något... jag hämtar värden baserat på vilken position attributet har under varje "item" och de har ändrat om totalt.

edit 2: ny version uppe där allting fungerar som det ska.

Last edited: Jun 22, 2010
  4. Festan

Festan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, nu fungerar det. Riktigt grymt jobbat sniff, det är vad jag kallar service :)

5. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror det har med sommartrafiken som började i måndags, troligtvis återkommer problemet efter sommaren när vi övergår till vintertrafik igen. o_O

Så du får nog hålla ögonen öppna efter sommaren för troligtvis återkommer problemet då... :teeth:

6. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

nä, de hade ändrat i sitt API så de skickar med mer data nu. Om man söker på nästa tur på västtrafiks hemsida så får man nu även upp "Via [hållplats]" under vissa rader. tror inte att de kommer ge oss mindre information efter sommaren :)

7. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    En liten fråga bara, kanske inte är möjligt.

Finns det någon möjlighet att typ istället för att söka från hållplats till hållplats, söka ifrån hållplats till Nordstan.
    Exempel:Från gropegårdsgatan till Nordstan.
    Därifrån kan 5,6,10an gå, och man kan då få upp när alla går.

I dagsläget är det att man får söka från gropegårdsgatan till nordstan eller lillabommen, och får då upp antingen 5an, 10. Eller 6an

8. goober

goober Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

@Orio En lösning på just exemplet med att åka till/från nordstan tills en eventuell uppdatering kommer. sätt hållplatsen till brunnsparken istället så får du med alla :)

9. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Smart där goober haha, jag som är dålig på göteborg!

Men iaf, var bara en idé :D

10. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

som det är just nu har jag inte med sökning på adresser utan bara på hållplatser, som du märkt... har inte funderat över hur mycket arbete det är att ändra på det, men det är väl kanske värt att fundera på.

11. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sniff kan du inte fixa så att man kan spara sina favorit rutter?

12. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jo, jag har funderat på hur jag ska hantera visningen bra bara för jag vill gärna ha kvar favoriter också.

13. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tänkte kolla om det finns någe folk här som kan testa om det funkar att lägga till resvägar i kalendern med android 2.2?

har en testversion uppe på http://reseplaneraren.sniff.nu/reseplaneraren_calendar_test.apk

om man söker på en resväg och sedan håller nere fingret på ett av resultaten så får man upp alternativ istället för att komma direkt till den detaljerade informationen. bland alternativen finns nu även möjligheten att lägga till resan i kalendern.

har bara kunnat testa på 1.5 och 2.1 så jag skulle behöva lite hjälp med att se om det fungerar på 2.2 innan jag släpper ut uppdateringen på market.

14. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fy f-n vad grym du e....
    Testade detta precis med min N1 - CyanogenMod 6 - senaste nightlyn, och det fungerar klockrent både mot GMail kalendern och Exchange kalendern...
    Riktigt bra jobbat! Bra idé!

//Nik

15. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser dessutom att du börjat jobba på en Widget...?
    Ett tips om du fortsätter e att kika på Launcher Pros möjlighet att
    ändra storleken på widgeten, så att listan över vagnar/bussar fylls på neråt
    om man förstorar widgeten... och en 50% transparant bakgrund hade varit
    guld med...

//Nik

16. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Fråga angående uppdateringen som kom idag/igår
    Widgeten, får inte den att hitta vissa hållplatser tex Gropegårdsgatan. Hur ska man skriva där för att den ska hitta vissa hållplatser? Samt kommer det komma den hittar automatiskt som den brukar göra annars i programmet?
    Mycket bra program.. Används dagligen :)

17. hammeron

hammeron Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju skriva in hållplatsen i den normala sök-funktionen, därefter långtryck på namnet för att få upp meny - "lägg till som widgethållplats"

18. hammeron

hammeron Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kom precis på en väldigt användbar funktion... Jag har tre hållplatser runt mig som jag ungefär lika långt till - Doktor sydows gata, doktor forselius gata, och bruns backe. Tänk om jag kunde gruppera ihop dessa till en hållplats och på så sätt göra tre sökningar på en gång. Det hade varit väligt smidigt. Det är alltså helt olika linjer som trafikerar dessa hållplatser.

Last edited: Sep 7, 2010
  19. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bra jobbat sniff, funkar riktigt bra.

Det vore mer logiskt om Framåtknappen gjorde en sökning IMO. Många appar har placering av en sån knap som utförkommando och jag ser inte ett så stort behov av en framåtfunktion.

20. sniff

sniff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

framåtknappen har jag där för att man ska slippa söka om resvägen bara för att se den igen.

det där med att gruppera hållplatser är nog inte speciellt svårt i sig, men presentationen behöver lite mer plats för mer information och då blir det mer att göra om, men jag ska fundera mer på det.

har lite andra tankar på förbättringar och andra saker jag vill koppla ihop så jag får se vad som får prio.