Vanilla rom

Discussion in 'Samsung' started by lurson, Nov 18, 2011.

1. lurson

lurson Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Jag vet att det finns trådar och jag har läst dem men hänger dock ändå inte riktigt med. Tänkte att om jag ställer frågan på mitt sätt så kanske jag hajjar.

Jag är stort fan av nexus serien när det gäller telefoner. Nu skulle jag vilja få samma känsla på min samsung tab 10.1 (wifi/3g).

En rom som verkar var en vanilla version om jag nu hajjar det rätt är Overcome. LÄste om en som heter task också men jag hajjade det som att det inte stödjer 3g och sen förstod jag inte riktigt om det var en vanilla.

Är det någon som kan hjälpa mig till rätt rom? :)

Är det buggar i rom:ar som gör att man kommer störa sig på dem?

Går det att gå tillbaka till "default" romen om man känner att det inte vart något bra?

Mvh

Henke

2. maba

maba Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En ren vanilla/stock ROM med 3G-stöd kommer du aldrig hitta för Taben. Däremot finns det ROM:ar med stocktema som är baserade på TouchWiz-versionen, t ex. Overcome som du själv nämner. Men det är fortfarande inte en stock ROM, den kommer fortfarande innehålla Samsungs modifikationer i diverse program. Rekommenderar 1.2.3 då 2.0 inte har svenskt språkstöd än.

3. lurson

MINA ENHETER

Tack för svaret!

Vet du om några fel förutom språket? Läste något om batteristatus inställningarna eller något som fattades. Hajjade inte riktigt :-)

4. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör 2.0.0, och kan inte påstå att jag märkt något konstigt, har heller inte upplevt batteriproblemen som en del klagar på. Angående språket så känns det j*vligt konstigt i början när jag varit van att det hela tiden är på svenska, men efter några dagar så börjar jag vänja mig och tänker inte så mycket på det längre. Kan vara lite jobbigt innan man lärt sig att det mesta har bytt namn och kanske börjar på en annan bokstav, så det blir lite jobbigare att hitta det i launchern. Det enda riktigt störande jag hittat med språket är när jag provade Google Navigation, och det pratar engelska istället för svenska, det var lite jobbigare :)

5. lurson

MINA ENHETER

Får man t.ex google music med overcome?

6. zaphyrdroid

zaphyrdroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, men dog ikke den aller siste versjonen 4.0.9.
    Jeg kjører på Overcome v 2.0.0, og har ikke problemer med batteri tiden, og jeg har alltid brukt engelsk på mine deviced. Jeg foretrekker original språket :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk