Hej
Har precis kommit igång med en app som jag tar betalt för och fått kontot verifierat. Men nu läste jag att de kan skicka ett mail på "account-verification-noreply" addressen till en och be om att få massa uppgifter ifrån en deklaration, körkort eller någon telefonräkning skickad per fax för att få bekräftat för sig. Det låter i den texten som att man måste ha ett företag, jag har inget företag och tänkte bara sälja appen som hobby privatperson.
Någon som läst denna information i "Google Checkout-säljare"??
"Skicka in dokument
För att slutföra verifieringen kan du behöva skicka in flera dokument, bland annat följande:
•
Leverantörsfakturor
De fakturor eller kvitton som du fick när du köpte artiklarna som du säljer via Google Payments hjälper oss säkerställa att artiklarna finns i lager hos dig. Eventuella fakturor som du skickar in för att verifiera ditt konto måste innehålla leverantörens företagsnamn och telefonnummer.
•
Körkort eller giltigt ID
Om adressen på körkortet inte överensstämmer med adressen i ditt Payments-konto måste du skicka in ett bevis på din adress i form av ett kontoutdrag, en kreditkortsfaktura (stryk över de 12 första siffrorna i ditt kortnummer) eller en räkning för vatten, telefon eller liknande.
•
Registreringsbevis
Det statligt utfärdade registreringsbeviset visar att du har laglig rätt att bedriva affärsverksamhet.
Se till att ditt säljar-ID i Google Payments framgår på alla dokument som du skickar in.
"
Förbryllad som vanligt när det gäller detta.
Last edited: May 12, 2012