Kör miui. Jag har gjort det nu i två veckor eller något, är helt såld. Det är snyggt, smidigt, enkelt. Kommer bra med uppdateringar varje vecka. Är dock på engelska så det kanske är en nackdel då om du ville ha det på svenska. Deras egen launcher är snygg också tycker jag. Man har ingen app drawer, utan alla appar ligger som i en iphone på startskärmen. Gillar man inte detta kan man ju installera vilken annan launcer man vill.
Bra finess i launchern är att om man vill flytta en app från en skärm till en annan. Så behöver man inte dra den till kanterna och hålla på. Utan man enkelt håller fingret på appen man vill flytta. Tills den är flyttbar. sen kan man ta ett annat finger och dra de olika skärmarna fram tills den skärm där man vill ha appen. Kanske va otydligt?
Jag har även laddat ner ett gött lock screen tema så att man får fram fem olika genvägar då man låser upp. Webben, sms, ringa, kamera och till startskärmen.
Har testat cm7 också inte att rekommendera. Tyckte inte om det alls.
Men du kan ju alltid testa dig fram och se vilken du gillar bäst. Men jag rekommenderar miui.
Last edited: Oct 15, 2011