Webläsare + Flash

Discussion in 'Hero' started by henning, Oct 1, 2009.

1. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej
    Har precis köpt min nya HTC Hero och tycker den är helt underbar på många sätt.

Att webläsaren kunde hantera flash var t.ex. en av anledningarna till att jag köpte den men jag kan inte få några filmer förutom Youtube att funka i webläsaren.

Youtube filmer funkar fint och om jag surfar på en sida där dom ha en inbäddad youtubefilm så kan jag köra den utan problem

Men om det istället är någon annan film t.ex. på snotr, dailymotion eller hockeyligans filmklipp så funkar det inte. Alla använder flash för att spela upp men av någon anledning funkar bara youtube.

Någon vet hur man fixar detta? Saknas det ett program eller är det kanske en inställning?

Tacksam för svar!

Edit: Kan ju lägga till att det som händer är att jag får ett felmeddelande som säger "This content cannot play on this device" när jag försöker spela upp filmerna.

Last edited: Oct 1, 2009
  2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt koll på vilken flash version som flash spelaren i mobilen använder men jag kan tänka mig att det kan vara problem med stöd för tex. flash player 10. Vet inte hur flashspelaren i mobilen hanterar uppdateringar och eventuella fel i flash filerna.

Jag har också upplevt att allt flash innehåll inte visas och ska nog gräva lite efter mer information så fort jag får tid :P

3. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Var vänlig och använd sökfunktionen. Finns redan ett flertal trådar om detta :)