??? Skype funkar men inte webradio? Jag fattar ingenting. Men då kanske vad som nämnts om portar (som jag inte vet mycket om) stämmer? Någon annan kanske kan hjälpa dig på den punkten.
ditt internetbeteende med bara radio och lite småsurf ska abslout gå bra med de hastigheter du har. någonting är fel.
Oavsett hur obegripligt ditt problem är så ska jag i alla fall förklara hur du ansluter trådlöst.
Följande förutsätter att du har version 2.2 av android i din mobil. Jag tror proceduren ser aningen annorlunda under 2.1.
Nu ska vi låta din mobil agera som mobile AP dvs mobile access point, det betyder att den agerar som en wi-fi hotspot, du ansluter alltså till mobilen som till en trådlös router med datorn. Mobilen använder sin 3G-täckning för att hålla kontakt med internet, och du ansluter till den trådlöst med wireless lan dvs WI-FI med datorn. Flera kan ansluta sig samtidigt om de vill, men vi ska lösenordsskydda din telefon så att bara då får komma in.
anslut laddaren
inställningar ->trådlöst och nätverk ->mobil åtkomstpunkt -> mobile AP inställningar
gör de inställningar du önskar. under "nätverks ssid" skriv vad du vill att din hotspot ska heta.
Vad jag sa om WEP var fel, här heter det WPA2 PSK men det har samma funktion som WEP, det vill säga du lösenordsskyddar din hotspot. Under "säkerhet" välj WPA2 PSK. Skriv in ett lösenord. detta ska du använda när du ansluter till mobilen trådlöst.
Bocka inte för "dölj min enhet" (det kan du göra vid senare tillfälle om du är nervös, men för nu blir det bara krångligt)
tryck spara
nu är du tillbaka vid bilden av datorn och mobilen där du var nyss. bocka för "mobil åtkomstpunkt" tryck ja i varningsrutan om att batteriet kommer att gå åt (det var därför vi anslöt laddaren)
Nu sätter du på datorn och låter den scanna efter trådlösa nätverk. (här kan jag inte vara mer exakt eftersom jag inte vet vad du har för dator) Den kommer att hitta din telefon. Anslut och skriv in det lösenord du bestämde. OBS. Ge datorn lite tid att hitta internet genom telefonen. Ibland tar det en stund!
klart.
Lycka till!
PS. har du prövat använda någon annan browser när du lyssnar på webradio? ds
pps om du har spotify på så kan spotify stjäla bandbredd, även om du inte lyssnar. dds
Last edited: Jan 18, 2011