Separera namn med ett kommatecken.
Det är som sagt AirPush-reklam. Som tur är bryter deras reklam-modell snart mot Play Stores nya policy så förhoppningsvis får vi snart se alla...
Den riktiga säkerhetsrisken uppstår snarare för att vissa appar missförstår hur sdkortet är tänkt att användas. Eftersom datan där kan läsas fritt...
Tycker själv inte att jag märkt av det speciellt. Tänk också på att du får en skev bild av att bara kolla på forum eftersom de som syns mest är de...
Skönt. Man blir förvånad hur mycket damm som får plats i porten utan att det syns.
Nja, jag tvivlar på att du får garanti hos Samsung Sverige. Däremot har du naturligtvis garanti i USA. Tänk också som Yoshien sa på att du...
Ja, det kan vara någon app som tvingar den att hålla skärmen igång. Du kan testa att boota telefonen i safe mode enligt länken nedan. Om problemet...
Det där brukar som sagt vara pga. strul med telefonens usb-port. Jag hade även problem med att de flesta kablar inte fungerade. Lösningen för mig...
Hur nytt är ditt simkort? Har en kompis som fick problem med att han tappade 3G av och till en dag. Problemen försvann efter att han fått ett nytt...
Du får nog beskriva lite mer om vilken telefon, version etc. du märkt detta på om någon ska ta dig på allvar.
Det är en bra idé men man hade ju önskat att säkerheten var lite högre än en simpel md5-checksum. Jag ser dock inget som skulle hindra dem från...
Det är lite lägre aktivitet såhär på sommaren då många fortfarande har semester. Man kan återfå DTS-ljud i Dice Player genom att extrahera...
Windows: 1. Installera Android SDK. 2. Aktivera USB Debugging under Settings -> Developer options. 3. Packa upp dessa och peka windows på...
Du kan ju börja med att rensa appens data och cache under Settings -> Apps > Gallery. Om inte det fungerar är det nog enklast om du skickar med en...
Nja, man rensar allt vid upplåsning av bootloadern så det är ADB backup som gäller ifall man vill kunna ta backup innan. Som sagt innan...
Om du har ICS eller nyare går det att göra i Settings -> Data usage. Tyvärr nämner du inte vilken telefon eller Android-version din fråga gäller.
Vid byte från en stock-baserad ROM till en AOSP-baserad ROM behöver man alltid göra en wipe då system-apparna signerats med andra nycklar och du...
Man vänjer sig väldigt fort och sedan vill man inte vara utan det. Det är lite som hur många avfärdarade en konstant internetuppkoppling på...
De större och nyare skärmarna som ofta sitter i dem kostar mer dock. Att de flesta telefonerna är lite större nu har ju med att det är vad som...
Troligen vet de inte bara hur de ska marknadsföra den vettigt till sina kunder.
Är som andra sagt en väldigt trevlig Twitter-app. Saknar Contact sync dock men låter tillsvidare standard-appen sköta det och push notifications....
Installera ordlistan Emoji for English via alternativet "Add-on dictionaries" i inställningarna för Android Keyboard. Här finns en beskrivning...
Vill du roota och pilla med custom-roms bör du nog undvika HTC och specifikt One X tyvärr. HTCs bootloader-upplåsning har tyvärr fortfarande en...
AOSP bryter nästan garanterat redan en rad patent så det tror jag inte påverkas. Åtminstone sökning i MMS har stängts av med en boolean i en...
Nandroid är bara tar.gz-filer numera vilka kan öppnas i 7zip, WinRAR etc. så där har du all data. Titanium kanske är enklare dock men svårigheter...
Ja, det var ett missförstånd troligen orsakat av att jag försökte förenkla lite för mycket. :) Jag skulle inte säga att man är garanterad att...
Ja, jag vet mycket väl att det bara är Verizon och Sprint av de stora operatörerna som kör CDMA. Att jag inte skrev ut det specifikt var för att...
Menar du bara en svensk ordlista och auto correction eller T9, en metod för att tolka ut text från knapptryck på sifferknappar?
Det stämmer. Reagerade också när jag såg den. Alla ordlistorna syns i manifest-filen den hämtar. http://pastebin.com/yWtBFG6Z
Nja, jag tycker att skillnaden i många fall är väldigt märkbar. Ja, vi kan nöja oss med att det är skillnad. :) Det är ju sällan bra att hype:a...
Förutsatt att scriptet inte är signerat, ja. :) Annars måste man ju byta recovery för att kunna flasha filen sedan och då hade en OTA ändå inte...
Ja. Jag skulle dock inte kalla S Voice för en motsvarighet till Google Now då det förstnämnda är en kopia av Siri från iOS medan Google Now är en...
Nej, det är man inte. Om inte telefonerna råkar ha stöd för GSM för att vara "world phones" som de brukar kalla det så får man ingen anslutning...
Haha, ok. Det låter dock väldigt lustigt då exemplet jag nämnde visar uppenbara skillnader på både min och min kompis telefon samt de i CM-teamet...
Ja, det låter rätt. Radion patchas aldrig utan flashas om helt ifall den uppdateras. Bootloadern likaså. Uppdateringar kan dock sätta en viss...
Ingenting i Android påverkas av låst eller olåst bootloader. Ingen av pm:s alla kommandon kräver root vad jag vet. Det skulle vara ganska...
Det problemet känner jag inte till men där håller jag med om att det handlar om en ofärdig produkt. De flesta produkter har dock numera bättre...
Om du vill använda en telefon i Sverige så är det i princip aldrig någon idé att köpa en telefon tänkt för CDMA-operatörer som Sprint och Verizon....
Som Ascii sade är detta en telefon som det är ok att pilla med. Allt de kräver är att den är omodifierad stock, mest för att de normalt skickar...
Vision (Desire Z) har ingen officiell CM9-rom. Därför kommer en eventuell buggrapport att stängas som "invalid" om du inte kan visa att det händer...
Enklast är väl att köpa en Nexus-enhet för att slippa sådant. Var väl kanske det du menade. Möjligheten att deaktivera appar har funnits även...