Separera namn med ett kommatecken.
Enligt min erfarenhet spelar märket roll i detta fall. Framförallt kan s.k noname-kort skapa problem. SanDisk däremot fungerar bra överlag....
Buggvarningarna gäller även fabriksåterställning. D.v.s det finns en risk för brick om man kör återställning med Samsungs egen ROM. Således: För...
Problemet är att Samsungs officiella kernel lider av buggen. Det är enbart tredjepartskernels för närvarande som säkrats men då talar vi direkt...
Jag rekommenderar helt klart ThumbKeyboard istället för Samsungs eget. Min skrivhastighet är betydligt högre den vägen. Jag har nu precis flasha...
Vill du ha en riktigt bra ICS är det root som gäller snarare än att köra no-wipe-uppdateringar via KIES. Annars är en väg att flasha in senaste...
Nu vet jag inte deras policy men personligen hade jag kollat om det går att använde de 4000 kronorna som betalning för abonnemang istället. D.v.s...
Apropå S-Memo och AOSP-baserade ROMar: det har ju faktiskt postats en S-Memo.apk som enligt uppgift fungerar i dessa system, t.ex CM9. Dock har...
Enda gången man "måste" ha en operatörsmobil är om man vill använda CDMA, d.v.s Sprint och Verizon. De har den "fina" traditionen att vägra...
Apropå de brandade och operatörslåsta modellerna som säljs i USA: Det handlar mycket om inlåsning eftersom operatörerna här satsar på att få till...
Sådär, då har jag provat Samsungs tangentbord i Kingdroid 4.2 och skrivit åäö. Det fungerade på samma vis som jag är van vid: tryck på a och o och...
Jag rekommenderar den operatör jag själv använder: Straight Talk. Jag betalar $45 per månad för obegränsat tal, obegränsade SMS och 2 GB data...
Jag håller på att konfigurera upp 4.2 nu. Den fungerar utmärkt än så länge, dessutom flyter den på bra (jag har dock bytt till SpeedMod K3-5) och...
Jag har bestämt mig för att testa denna ROM, 4.2 dock som precis släppts. Har ju kört Kingdroid länge under GB. Det jag hoppas på är dock att...
SOD = Sleep of Death. D.v.s skärmen förblir svart då man försöker väcka luren mes följden att man får starta om. I vissa lägen kan man få fram det...
Jag har faktiskt inte undervoltat utan har enbart klockat upp den. Om jag bestämmer mig för att undervolta får det bli utgångspunkt i de...
Jag uppfattar skillnad, det skadar inte att prova (1,6 Ghz och GPUn låst på 267 Mhz).
Jag tror inte alls på SIM-kortets avskaffande rakt av. Efter att ha levt med en CDMA-mobil kan jag inte påstå att trasslet med "aktivering" direkt...
Jag har slitit mitt hår över Abyss 4.2 Touch då jag hade ständiga problem med partial root, "Android is updating" vid varje flash (indikerar att...
Ja, det är rätt script. För min del är det huvudsakligen ett sätt att hålla Nova kvar i minnet men nästa gång jag uppdaterar (till RR v7) skall...
Jag har nu kört V6 sedan några dagar och det väntas hårdkörning av den då jag reser på semester för en vecka. Hittills har allting flutit på...
Jag vill påstå att 95% av problemen beror på att Kies-distribuerade uppdateringar inte wipar mobilen. Detta gäller inte minst rapporter om att...
Det är den förklaring som brukar ges och ja, anledningen till att det även gäller olåsta och obrandade enheter är "officiellt" att "operatörerna...
En orsak är att operatörerna i Sverige måste "godkänna" uppdateringen innan Samsung kan släppa den. Detta är en vanlig förseningsorsak. Ja,...
Förövrigt börjar den här tråden påminna om debatten om Xperia X1. Det fanns två läger på den tiden: 1. De som ville ha en riktigt bra mobil och...
Principgrejer inom mobiler slutade jag med för flera år sedan. Vissa marknader är små och kommer det då in extra problem, t.ex med operatörer som...
Som sagt, ladda ner senaste LQ3 (ja, den är OFFICIELL) och flasha med Odin och njut därefter av välfungerande ICS. OTA är en säker metod att få...
Jag ser ingen direkt anledning till att vara emot ICS så jag rekommenderar Cassies XtraLite ROM. Den finns även i GB-version dock.
Ni som är rädda om garantin: Flasha med Odin PC. Ni får en 100% original Samsung LQ2 ICS och fullt giltig garanti eftersom det är 100% stock...
Argumentet "man skall inte behöva" som en orsak till att stanna kvar med GB och klaga över att Samsung minsann inte släpper ICS till Kies är inte...
Drar jag till med en gissning om nästa Note är det att den kommer att vara baserad på SGS III. D.v.s processor, RAM o.s.v är hämtat därifrån. Jag...
Du får flasha in temafixen för att få till rutorna. Jag har spenderat gårdagen med lite rundvandring i landet ROM och konstaterat att Franco...
Eftersom den är brickad på ett sätt som gör att kernels går att flasha kan du ju helt enkelt se till att få in en av Samsungs originalkernels i...
Kan du få igång den i download mode, flasha en av Samsungs originalkernels och lämna in den på garantin. Buggen är ju faktiskt Samsungs sak att...
Vad använde du för kernel när du körde wipe? Om det var någon av följande: LP1, LP5, LP6, LPY, LPF eller LP9 du körde wipe med, alternativt...
Eftersom jag inte använder TouchWiz kan jag inte svara på vad som händer med den. Däremot har jag inga problem ö.h.t med Nova Launcher som är...
Mitt senaste test: [IMG] RocketROM v3 LPY med Franco 3.0.15r5 1,6 Ghz (System Tuner Pro).
Jag upplever inget laggande i V3 men då kör jag å andra sidan Nova Launcher. TouchWiz använder jag aldrig. Sedan Nova fick möjlighet till 8 x...
Jag lägger upp en skärmdump på mitt Quadrant-test och det är taget med RR v3, Franco r5 and CPUn klockad till 1,6 Ghz med System Tuner Pro....
Detta är en ROM jag måste rekommendera. RocketROM ICS V3 LPY är snabb, stabil och har mycket låg batteriförbrukning hos mig, deep sleep fungerar...
Samsung har släppt ICS officiellt och de versioner som finns ute är XXLPY, SZLPF, LP9 och LQ2. Detta är således inga "läckor" utan är släppta för...