Separera namn med ett kommatecken.
Min alarmsymbol i notis fältet verkar ha försvunnit efter uppdateringen. Vet någon hur man får tillbaka den? Gillar heller inte hur batteri...
Grymt, då går ju det att fixa, men vart kommer jag åt panelinställningarna? Hittar inte när jag söker på det. EDIT: Hittade nu. Någon nåt tips...
Halloj, Lade in senaste uppdateringen av one ui häromdagen. Gillar verkligen inte hur batteri ikonen nu visas. Den var bättre innan. Likaså...
På fjärrvärme har jag bara mätaren på centralen och på LL ser jag bara realtidsförbrukningen för hela huset via Tibber Pulse. Inte lönt att...
Ja ok, jag hör vad du säger. Är det parametrar vi skulle kunna gå in på :o
Ok, jag förstår. Tänkte om det gick att göra något med de parametrar, de variabler vi redan har, men det kanske bli lite överkurs.
Tack ändå får jag säga :) Då lägger jag till ett likadant flow som triggas av "Price Changed" oxå får vi se vad det gör. Nu till en annan fråga....
Plockade bort så jag bara har en variabel som heter Cop-värde och därefter angav jag varje Cop-värde manuellt i varje temperatur flow istället och...
Ja det får nog bli så. Misstänkte nog nästan det till slut. Men då till nästa fråga, jag gör inte variabler med varje Cop-värde då utan sätter...
Nej jag har inte jämfört detta. Tänker du att besparingen är minimal med att stänga av? Kommer nog inte stänga av när det blir kallare då jag...
Ja jag får testa mig fram där med vilka flow. Här även tänkt (iaf nu när du är så pass varmt) att pumpen ska vara avstängd vissa tider. Nu är den...
Ha ha, jo hajjat lite granna iallafall :) Ok då plockar vi bort mitt första flow så får vi ett mindre. Vad måste jag göra för skillnad för att...
Mycket snyggt måste jag säga! Som jag ser det så borde väl jag då inte behöva ha mitt första flow i detta fall då jag har flow nr 2? Sen undrar...
Har pillat lite med detta nu, ändrat pris på fjärrvärme, provat mina flows och tror fan i mig att det funkar alltså :D:D:D Sjukt stort tack måste...
Ingen fara :) Men det borde ju innebära att allt är på plats. Ska simulera priset på fjärrvärmen så snart jag hinner så får vi se om det funkar.
Nu? Var så jag hade innan. Vet inte hur jag ska få till det annars.
Såhär då tänker du?
Ok, är allt good to go sen då?
Ok, hur behöver den variabeln se ut och ska den in i nåt flow den med? I vilken kronologisk ordning?
Du kan inte se att det är nåt som fattas nånstans? Får i så fall testa att simulera ett lägre pris för fjärrvärmen för att se om det triggas.
Är detta rätt (se bilderna) I varje temp flow så ligger ett spann på temp t.ex -20°C till -15°C med rätt Cop-värde. Den kronologiska ordningen...
Ok så variabler som temp t.ex mellan 3.9-9.8 är cop = 3.375 osv? En sån variabel för varje temp spann? Vet ju inte heller om de flow jag har...
Jag är med på att flowen behöver vara i den ordningen men hur får jag till det praktiskt i Homey? Måste jag skapa flowen i den ordningen? Jag kan...
Vilken ordning ska flowen vara i och hur bestämmer jag det? Det du skickade nu, ska det vara det första flow? Anger du den cop variabeln manuellt...
Jag är med dig men jag fattar tyvärr inte hur jag ska gå vidare från där jag är nu. Behöver ju lägga upp ett gäng flow, temperaturer osv men vet...
Har försökt på mig fortsättningen på detta men jag är helt enkelt för trög för jag får inte ihop det.:( Till att börja med så har alla mina...
Variabler på plats. Lägger jag nu upp ett flow, enligt dina fyra bilder tidigare på varje Cop-värde? Vart puttar jag in Sensibo någonstans att...
Ja jag har installerat den appen sedan tidigare. Sista frågan för nu, variablerna du lagt in, hur fick du fram Elpris/cop och Totalt elpris? Har...
Jahopp vi får testa så får vi se, lär nog återkomma men vi får ge det ett försök. En till fråga, hur styr du kopplingen mellan Homey och pumpen...
Tack för det men undrar om det inte är lite överkurs för mig. :ehm: Inte att sätta ihop själva flow men få till alla variabler osv och sen få...
Det ser ju inte dumt ut, har du så du kan skicka bild på ett flow oxå så jag kan se hur det är uppställt? Medan dottern somnade... Hmm attans...
Har i dagsläget stängt av alla element på övervåningen och pumpen klarar av värma och ge en behaglig värme som det är just nu. Det är dock inte så...
Kör du Homey själv? Måste kika lite på att sätta upp de olika flow. Även få med mig min Sensibo som verkar leva sitt eget liv just nu.
Sorry om jag är trög men enligt uträkning på bilden så skulle brytpunkten för timpris hos Tibber ligga på 125 öre vid - 20°C? Så är det så kallt...
Om jag ställer upp det såhär då: Har räknat elöverföring+energiskatt/COP-värde. Har då fått fram Total elkostnad som ändras beroende på vad...
Skulle just sätta mig med detta nu. Du har inte lust att dela hur du satte upp allt? Kör du excel? Har inte advanced flow på min Homey just nu...
Inga andra kostnader från kommunen på detta och moms var inräknat i priset. Innebär att jag har all info jag behöver?! Behöver sätta mig och...
Sant, då tar vi bort den. Lite mer siffror jag behöver ang skatt osv så som jag ska ta reda på
Fick dessa siffror från dem. Fast kostnad: Fast avgift 20A – 4980:-/år Rörlig kostnad: Elöverföring – 29,38 öre/kWh Energiskatt –...
Ok jag får kolla upp detta. Kanske slår en signal till de som skickar mig fakturan oxå för att stämma av.