Separera namn med ett kommatecken.
Har märkt att pixeln har lite "tyngre" scroll jämfört med andra tillverkare, t ex Samsung. Lite mer likt iPhone. Kanske kan det vara det? Sen...
Håller tummarna för det. Prestandan märks av på annat håll än bara i spel, t ex webb, foto, osv. Det var lite för mycket långa laddningstider,...
Uppgraderat min Pixel 9 Pro XL till en 10 Pro XL. Hoppas på att Google fixat till lite störmoment med den förra modellen. Första intrycket är att...
Testade precis själv och samtals inspelning fungerar.
Du kan välja det när du får dina leveransalternativ i kassan. Det funkar inte om du tagit med hörlurarna dock. För 10% rabatt kan du använda koden...
Än så länge har jag knappt hunnit vika telefonen så lär ändras, men stor skillnad. Man kan se det litegrann i rätt ljus och vinkel men känns inte.
Hämtade nyss ut min från Elgiganten (köpt via Samsung). Den här legat där snällt sedan i tisdags men fick inte lämnas ut förrän idag.
Fick mina idag och har hunnit testa dem några timmar. Hade XM5 innan när de kom ut men kunde inte använda dem särskilt länge pga huvudbandet (?)...
Lokala ICA-butiken har en sådan, funkar helt okej att både hämta och lämna paket. Typ som en paketbox fast bara en lucka. Man slipper även koder...
Lyckades inte beställa nytt BankID mellan iPhone -> Pixel 9 Pro likt någon annan här i tråden. Pixeln lyckas inte hitta iPhonen, den fortsätter...
Har tidigare haft Fold 4 och märker absolut skillnaden. Svårt att beskriva då den är rätt liten på pappret (2,5mm), men den tidigare känslan av...
Tack för uppdateringen. Fick samma notis från Klarna i måndags - fakturan nollad. Självklart utan återkoppling från Samsung (fortfarande inte hört...
Från Google: ”Google System updates make your Android devices more secure and reliable and give you new and useful features.” ”Google may update...
Intressant att höra hur det löser sig för dig. Är i samma sits med Samsung just nu, och kundtjänsten i chatten verkar inte riktigt förstå...
Efter ca 2-3 veckor så har jag fått en lite bättre bild av telefonen: SoC är riktigt bra. Finns inga problem med mikrolagg eller värme till...
När jag använde mig utav garantin så var det ett företag i Sverige som var mottagare. Även då var rekommendationen att inte använda PostNord, men...
Japp, vilket är synd då det känns som problem som var mer vanligt för 10-12 år sedan. Kanske går att lösa med mjukvara, men känns onödigt att...
Upplever samma sak, även om det inte är lika tydligt på min. Har dock mer problem med banding samt tydliga färgskiftningar (regnbågsliknande) i...
Lite första intryck efter några timmar med telefonen: Upplever likt andra att skärmen är mer "matt" jämfört med tidigare Samsung-telefoner och...
Vet inte riktigt vad du ville säga med ditt inlägg, men jag har haft bra erfarenhet av dem förut.
Strul med Instabox här med. Fick info om att de tagit emot mitt paket igår med beräknad leverans idag. Plötsligt har de tagit emot mitt paket idag...
Långsamma utrullningar är att föredra inom mjukvara, då det minskar risken för problem. Ofta är kod och funktionalitet frikopplade för att ge...
Ett bra tips för att köra BankID på flera profiler. Tyvärr så spelar det mindre roll för autentisering då ditt BankID från Bank 1 kommer gå...
Jag har samma problem.
Det är två riktigt bra telefoner, och det är nog svårt att göra ett dåligt val här. Är helt enig med de punkter Magellan och du själv postat, och...
Jag har kört båda. Tränar främst löpning och cykling. Garmin är det jag kör idag, uppskattar dess träningsfunktioner bättre, dess batteritid (även...
Har ett liknande problem. SIM-kortet har varit mer i min iPhone än min S23U sen inköp. Tycker telefonen är grymt bra, och jag gillar den. Men...
Jag har P7P och S23U, samt har haft alla tre (Exynos S22U). Håller med angående prestanda och batteri. Tycker dock inte S23U presterar sämre än...
Hur är det med Pitakas skal och MagSafe? Ser ut som att magneten ligger rätt högt upp, påverkar det t ex kamera om man har en wallet?
Har inga skärmdumpar att bjuda på, men har inga problem med att skjuta på laddningen till dag två då denna lur håller länge. Ligger i klass med...
Rent allmänt verkar Samsung sakna intresse för att implementera förbättringar i Android (tänker t ex på navigation, A-B uppdateringar och...
Ny notisfråga från mig. Finns det någon inställning i OneUI för att separera tysta notiser från de vanliga likt vanilla Android?
Det är nog dark mode du är ute efter. Öppna inställningar, skrolla till display och där har du ljust eller mörkt läge som första val.
Finns det något smidigt sätt att stänga av notiskategorier för en app när man får notisen? Med Pixeln kan man hålla in notisen för att ändra...
Jag kommer ihåg detsamma som dig, men det är numer möjligt att inaktivera den direkt från inställningarna.
Jag har kört båda, och sammanfattar det lite till vad du föredrar mest. Pixel (likt iPhone) är mer konsekvent i sin funktion/utseende och har mer...
Det är ren installation, har till och med hunnit med en factory reset utan någon skillnad.
Samma här (beställt via Samsung). Har alltid dykt upp efter några dagar.
Här är mina första intrycken efter någon dag med telefonen. Har haft en S22 Ultra tidigare. Skärmen är vad man förväntar sig. Inte mycket...
Beställde ett läderskal från Samsung i samband med att jag beställde telefonen. Tyvärr så är framsidan gjord i plast (inte så konstigt kanske)....