Separera namn med ett kommatecken.
Du kan inte hoppa över adb, det gäller inte bara goldcardet utan hela rootningen för att låsa upp admin behörighet för nödvändiga kommandon....
Nedgraderingen och rootningen är betydligt jobbigare än att bara byta rom. cm7 som vi tidigare nämnt Du har även [ROM][Alpha6][27.04.2011]...
Ok, konstigt.. funka för mig.. men nu vet du iaf om utseendet i titanium!
Osäker om det går att lägga upp från ditt band eller om det blir från din facebook användare men justpictures har då stöd för facebook iaf. Värt...
Det gör du ju genom att välja "backup/återställ" "meny" sen "batch" och så valfritt alternativ. Sen markera allt eller avmarkera allt och välja...
Som nautique skriver, du behöver inte 2.1. Det va bara i nedgradering/root processen. Efter det är det fritt fram att välja vilken rom som helst....
Joo jag vet, jag syftade på att det var snyggare på din men du påstod att man inte ser och det är ju de man gör. Ser bara annars ut
Hehe ok, eclair är 2.1 froyo 2.2, froyo är bättre.. nyare, mer anpassad mer funktioner m.m. Sense är htc´s standard (utseendet m.m.) Själv...
Nice, hmm.. det dök inte upp för mig men jag antar det är uppdaten från 2.1 eclair till 2.2froyo så den vill du inte installera. Jag själv som...
Missförstår jag dig nu eller? Du ser ju visst vilka appar du tagit backup på. Det är ju sånt där grönt M, har dock ingen aning hur du får tillbaka...
Nu vet jag inte om det löser dina problem men det finns iaf flera som upplever stora problem med nyaste facebook 1.5.3, pröva ta hem 1.5.2...
Härligt! Jaa om du lyckas få fram en custom recoverymeny som är grön så har du lyckats. Japp den kan du ta bort, annars känner den av filen varje...
Har just efter några timmars pillande rootat en legend och lagt in en custom rom. Först så skapade jag ett goldcard med hjälp av denna guide....
Nu äntligen fick jag allt att funka och så enkelt det var när man har rätt information! För det första måste jag säga att gold card tool är mycke...
Jaa de ä ju uppenbart att den inte gör det för oss, fastnar redan på steg 8 i nedgraderingen
Jag håller på hjälpa Toube irl, har en hel del koll på roota sen tidigare men aldrig gjort det med ett goldcard. Vi får det inte att funka! Vi...
http://forum.cyanogenmod.com/topic/20217-still-no-gps-with-stable-release/ 2:a inlägget, där finns den att tanka. Läs även resten. Jag fick det...
Näe många har haft problem men jag har inte haft ett enda fel sen jag hitta dessa inställningar. Har kunnat skicka och ta emot alla mms jag...
Inställningarna för telia på den sidan, funkade då inte för mig iaf..
Jag hade riktigt stora problem med mms... har kontaktat både htc och telia. Ser att du har 3, kör du stockappen eller handcent/gosms? Kan vara...
Sitter på en nightly build fortfarande så har inte testat själv men dom verkar löst problemet med gps?...
Någon verkar ha hittat ett lösning för gps/kompass problemen i cm7 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040119
Tyckte även jag från början men man ska ju liks ladda varje natt så kör konstant på. Du har ju ett bra alternativ som du får fram på detta vis....
Menar du mobildata för av/på eller för att ändra från edge till 2g/3g o.s.v? Du skriver att du har gingerbread, med andra ord kör du någon cm7 build?
Det är ju väldigt enkelt att lägga in en extern kernel som Skumrask skriver men även jag hade problem att mobilen blev ostabil. Jag provade att...
Nu kanske det inte alls är det du söker men som jag tolkar din text skulle "mobisle Notes" funka bra. Programmet är på svenska, du skapar...
Gpsn funkar inte för mig men det är inte hela världen... ska pröva din länk senare Ogglord. Däremot saknar jag sensedialern, den som cyagenmod kör...
Det funka faktiskt inte för mig, trots jag ändra till r/w. Glömde skriva att du måste starta om mobilen och att för mig iaf kommer det ett...
Det har dykt upp förut här på forumet men vissa varken söker eller googlar fram svaren. Så jag tänkte bara tipsa er med rootad telefon hur man tar...
instämmer helt, så jobbigt är det inte att ta bort allt "onödigt"
Jag blir fan tokig nu, hur kan man stänga av röstuppringning? Har ringt i fickan idag i ca 6min, inte så ball.
Det där är väl ändå adw launcher, inte launcher pro
Jag har då rootat 3st legends utan goldcard, nu var det ett tag sen.. så vet inte om det har ändrats nu när man är tvungen att nedgradera från...
Det är viktigt att inte förväxla wildfire s med wildfire, om ni jämför här så ser ni skillnaden på wildfire/wildfire s/legend....
Jag har länge kört PhoneMyPc och har börjat pröva teamviewer mer och mer. Måste säga att teamviewer verkar funka bättre, va lite ovan med...
Händer det så i stockappen? Pröva isåf byta till handcent/gosms dom är ju mycket skönare å brukar funka fint
Ändå märkligt hur det kan variera på olika datorer med likadant operativsystem. Har rootat 3legends och bara min gick på under 5min, dom andra tog...
Har du ett fungerande adb? Finns din mobil med under adb devices i cmd? Har du provat att köra crackin. Bat med admin?
Du är säker på att du rensat sdkortet? Alla appar kanske låg i teleminnet och en factory reset rensar ju inte sd. Fast det låter ju konstigt att...
Det kan hända ibland att det inte funkar att flasha olika .zip i rom manager, har jag råkat ut för flera gånger. Då får du helt enkelt göra det på...