Separera namn med ett kommatecken.
Nä men som jag förstod så är den egentliga skillnaden bara modemet och jag tyckte jag läste att man skulle kunna flasha i princip alla i9100 roms...
Löst: Laddade ner stock rom till 4.0.3 från samfirmware, packade upp och flashade md5-filen med odin
Min gamla S:2a blev snodd när jag är i australien så köpte en ny. Denna var istället GT-I9100T (innan hade jag inget T på slutet). Jag är 90%...
nice
Tja! Ska hjälpa en kompis att roota sin telefon men blev osäker på om det har någon betydelse om den är abonnemangslåst (till telenor)? Jag...
Är det möjligt att själv ändra bluetooth-stacken? Eller e de nån som vet om det finns nån kernel med rätt stack, så man slipper byta rom?
Nån som överklockat och fått några komplikationer? Den kan ju bli ganska varm och att då höja cpu ytterligare känns ju lite ostadigt?
Men även om de följer med kernels i romarna, så kan man alltså själv installera egna? Hur vet man då vilken kernel som passar ens model, och när...
Är också lite fundersam på skillnaden mellan root o kernel. Säg att man flashar in en ny kernel, kommer det ändra något av inställningar och...
Kan inte heller installera på sd-kortet (externa), detta efter att jag flashat en stock ics rom som var så nära original jag kunde hitta...
Så!!! Installerade "originalromen" alltså vanliga ics o google va ju vänliga och installera alla mina appar åt mig. Mina backups funkade...
Har kollat runt oändligt mycket nu och bland annat försökt "korrigera" nandroid.md5 filen, med hjälp från bl.a. den här länken...
Den "rom" jag gjorde backupen från var innan ja hade flashat nån rom, alltså vanliga ics. Är det inte roms som tar en "tillbaka" på det sättet som...
Aj då! När jag gjorde backupen hade jag bara rootat telefonen, så då skulle väl romen vara ics stock rom? Om jag "återställer" telefonen på...
Har inte riktigt koll på vad skillnaden skulle va mellan aosp o samsung, just nu vill jag bara att det ska funka o att ja ska kunna köra min backup
Är ganska säker på att det var denna jag körde: http://download.cyanogenmod.com/?type=stable&device=galaxys2 Anledningen till att jag vill köra en...
Installerade filen du länka, men står fortfarande md5 mismatch när jag försöker restora.
Oj, såg inte att det var en länk. Ska pröva det nu!
Har laddat ner en apk.fil med en äldre rom manager version, är det ens det jag ska ha? Har iaf komprimerat den till .zip och rebootar till...
SÅ! nu har man lite mer utrymme att röra sig med... Försökte som sagt att installera via webbläsaren men den hämtade inget när jag va inne på...
Har laddat ner en apk-fil för google play nu, men i beskrivningen från där jag laddade ner den står det att jag måste öppna den med en...
Har inte google play nu. Hur hittar jag olika versioner och viktigast, Hur installerar man den?
Ska kolla upp det då! Vill ha den ja hade före cm sju.
Har rom manager. Kommer in på menyn efter Volym Upp + Hemknappen + Powerknappen, och hittar min backup, men när ja ska restora den kommer...
Låter rimligt, kan man ta reda på vilken version av cwm som gjorde backupen utifrån vilken fil man använde för rootningen?
Så vad innebär cf-root och vad gör man för att komma till detta större äventyr och vad kan hända där? Gjorde backup och använde rom manager för...
CM= cyanogen mod? Har prövat att göra som du sagt men då står det: "md5 mismatch" (hamnar på samma ställe som när man gör via knappkombinationen,...
Gjorde en backup med cwm recovery. Är inte säker hur jag ska komma åt och använda denna för att få tillbaks telefonen i det tillstånd den var när...
Har installerat cyanogen mode 7.1 och sedan 9.0. Har kvar backup från innan detta, men lyckas inte få tillbaks den, hjälp!!
Ok, vid rootningen följde det med en app som hette cwm. Kunde tydligen göra backup därifrån också och då funkade det:) Jag prövade även att...
Hej, har precis roota min sgs2 och installerat rom manager. Har följt diverse guider och vill göra en backup. Går in på Rom manager och väljer där...
Sådär ja, då va den rootad! Ah, det med kontrollen har ju vart det jag främst vart ute efter så det här var nog inte så dumt att göra! Tack så...
Oj! pinsamt... Nu när jag börjat titta lite på detta med rooting på forum o faqs har jag hittat lite uttryck jag undrar över, om ni vill svara då...
http://ladda-upp.se/bilder/uvpncnauinnpvf/ Tack!
Build har ja ingen koll på än ;) de enda jag gjort är att uppdatera från "inställningar-om telefonen-programmvaruppdatering-sök efter uppdatering"...
Är säkert bra med den "rooting for beginners" som du länka men förhoppningsvis kommer jag lära mig och vilja utnyttja det mer. Kommer denna va...
Tja, har precis uppdaterat min samsung gs2 till ice cream 4.0.3. Är lite ny på det här rooting-området och när jag har sökt efter guider står det...