Separera namn med ett kommatecken.
Orkar du släpa runt på tre telefoner? :teeth:
Är inte intresserad att gå in nån debatt om olika telefoners styrkor och svagheter i denna tråd. Uppenbarligen finns det buggar relaterat till...
Grymt söt hund. Hade definitivt inte fotat i något annat läge än 12MP dock. [ATTACH] 12MP [ATTACH] 50MP [ATTACH] 12MP [ATTACH]50MP
Skulle nog vara riktigt dåligt för returstatistiken om de skickade ut något som inte löser de mest frekvent rapporterade problemen med skärmen och...
Håller helt med dig. För den prislappen ska du självklart känna dig helt nöjd med telefonen. Jag personligen skulle inte stå ut med sån tint,...
Bekräfta också att det inte är ditt skärmskydd som orsakar det innan du gör någon retur.
Precis, det är bara att registrera sig på mobil-foto.se och sen använda denna tjänst som är specialbyggd för Swedroid för att enkelt lägga in...
Byt ut den. Vi har ju fått rapport från @psp123 som inte har detta problem på sin S24 Ultra så det måste betyda att ditt exemplar är felaktigt.
Det är väl en ”frostad glaseffekt” där watchface syns lite svagt i bakgrunden?
Ja precis. När man vrider på skärmen ska vitt vara perfekt vitt hela tiden. Allt annat är oacceptabelt på en telefon av detta pris.
Jag har sett både brusigheten och tinten i vinkel på samtliga demoex jag sett i butiker (6st). Men om @psp123 har en telefon som inte är drabbad...
Det beror antagligen på den anti-reflektiva behandlingen. Det är ett ganska stort dilemma för tillverkare av TV-apparater där alla försök att...
Två bilder som verkligen vinner på EDR (funkar endast på Apple-enheter med XDR/Amoled) iCloud Photos - Apple iCloud iCloud Photos - Apple iCloud
Färgskiftningar går aldrig att lösa med mjukvara. Det är antingen ett problem med panelen eller glaset. Om lamineringen av skärmen är bristfällig...
[img] Apple iPhone 15 Pro Max (ProRAW, Stock camera, 1x, ISO 100, 48.77MP) [img] Apple iPhone 15 Pro Max (ProRAW, Stock camera, 1x, 24mm, f/1.7,...
Haha. Nja. Lite väl mycket pengar tyvärr
Om du betalar den då ska du få bästa Gcam du kan tänka dig :teeth:
Det får man ju verkligen hoppas :teeth: Jag personligen har väldigt svårt för den där utvecklingsfilosofin dock. ”Om folk klagar så ändrar vi”....
Har lite insyn i utvecklingen och det är typ på g. Krävs dock att en utvecklare skaffar telefonen. En hel del är ändrat i OneUI 6.1 som måste...
Hur högt upp går den i upplösning? I megapixlar.
Gissar att den kan generera i valfri upplösning?
Svårt att avgöra vad som är kamerabrus och skärmbrus på dessa bilder men om man jämför den mittersta (som jag antar har högre ljusstyrka på...
Är man skärmnörd så ser man det men jag tror inte att det är något gemene man skulle störa sig på. Jag har sett det i varierande mängd på alla...
Det är fyra kameror. Den femte ringen är laserautofokus. [ATTACH]
Jag hade ett liknande problem på en Samsung en gång. Det var nån app jag hade installerat som på nåt sätt fixade utökade adminrättigheter på...
Stora delar av Uppsala är skridskobana nu [img] Apple iPhone 15 Pro Max (Stock camera, 1x, 24mm, 0.03s, f/1.7, ISO 800, 10.35MP)
Surt+surt funkar? :cool:
Räkna inte med det (baserat på erfarenheten från S23 Ultra). Ett stort problem med att ha 200MP i en medelstor sensor är att ljuskänsligheten i...
Ja. När den autoladdades. Men bra att man kunde trycka manuellt på ”Cached” och se sidan om servern var nere till exempel.
Kollade ett par demoex på stan (3st) och det ser nästan ut som en film i displayen. Syntes även på vit bakgrund som ett fint färgbrus. Undra om...
Tråkigt. Skärmen kommer de nog få ordning på med uppdateringar. Det där med variabel tint däremot är ju inte så bra, det låter nästan som att...
Det viktigaste är väl att du tänker på dina behov. Vad kan en S24 Ultra göra bättre än 15 Pro Max som är viktigt för dig? Som @Timpppa skriver är...
20x zoom [img] Apple iPhone 15 Pro Max (Stock camera, 20x digital zoom from 5x camera, 120mm, 0.02s, f/2.97, ISO 400, 7.5MP)
Problemet med denna appen och alla andra icke-stock-appar är att de inte får full RAW-tillgång eller kan använda laserautofokus. Endast Samsung...
Kolla i galleriet så att de faktiskt är över 12MP där. Samsungs webbläsare kanske har nån liknande option som Apples Safari där man kan välja att...
Jag tycker att det är skönt att det finns olika alternativ. På ena sidan finns Apple som har en stor grupp användare som ser telefonen som ett...
Nu handlar den här tråden om Samsung och inte Apple. Men ändå: Tusen gånger hellre drain i en vecka än medioker kamera som man inte vet om/när...
[img] Apple iPhone 15 Pro Max (Stock camera, 5x, 120mm, 1s, f/2.97, ISO 320, 12.07MP)
Ibland undrar jag vad Samsung håller på med. Kamera som presterar som ett flaggskepp med några år på nacken och felaktig skärmkalibrering. Känns...
Vad betyder ”modernt utseendemässigt” för dig? Vad är modernt? Om det handlar om att iOS sett likadant ut i några år nu så kan jag förstå vad som...