Separera namn med ett kommatecken.
Ja, alla har vi ju olika användarmönster, om jag använde 3 istället för Telia, skulle jag typ bli ruinerad (på grund av ockerpriser på roaming),...
Fast man får mer för pengarna hos Telia iaf om man ofta är utomlands eller reser mkt inom Sverige, t.ex bättre utbyggt mobilnät. Klart 3 kan vara...
Startavgiften på 250 kr brukar Telia aldrig ta ut, i butik brukar de bjuda på den avgiften iaf.
Jag köpte denna för att främst använda till min edge, laddar lika snabbt som väggladdaren man fick med telefonen. Den är på 5100 mAh, men ska...
Jag har båda S7:orna, började med S7:an men köpte sedan S7 edge och gillar den mkt mer, främst för större skärm men också för de böjda kanterna....
När jag är i Finland så kan jag bara ansluta till Soneras nät, självklart då det är Telias egna nät.
Okej. Jag betalar 39 kr i månaden, utöver abonnemangskostnaden, då får jag ringa & sms:a obegränsat till de länder i Norden & Baltikum där Telias...
Bara att hoppas att det inte påverkar roamingen här i Norden och Baltikum då, för som det är just nu hos Telia, där jag kan använda mobilen precis...
Fast hur fungerar övriga operatörer på samma sträcka då ? Jag åker mkt tåg och det enda jag stör mig på är att Telia bara har 2G under Arlanda...
Kanske varit med tidigare, men tipsar iaf. Routern är inte låst till 3, jag har köpt 3 st paket och testat samtlig routrar med ett SIM-kort från...
Ja, äntligen! Priserna, de kommer väl troligen att stiga här i Sverige... speciellt på surfen när den fria roamingen träder i kraft.
Eller välja t.ex Telia direkt. Telia har ju ganska bra utlandspriser där de inte har fri roaming. Telenor har ju fri roaming i hela EU, tyvärr...
Fast Vimla har ju ingen fri roaming ? Då är det ju bättre med Telia.
Fick bli denna idag :-) [IMG] [IMG] [IMG] https://www.telia.se/privat/bredband/surfplattor-4g/produkt/huawei-e5186
Rekord med Telenor vid Sveriges järnvägsmuseum [IMG]
Säger ju en del om hur 3 är...
Det WiFi som finns här står Stockholm stad för, så det är öppet för alla att använda. Jag hoppas det blir täckning utomhus sen när terminalen blir...
Bra fart med Telia inne i terminalen i nya Värtahamnen. Galaxy S7 edge. [IMG] [IMG] Grymt snabbt WiFi här också :-) [IMG]
Går tungt för Vimla inne i terminalen i nya Värtahamnen. Galaxy S7. Inget 4G+. [IMG]
Blev lite saker idag... [IMG] Bli kund hos 3 igen ? Näpp! Är laddaren och sladden jag är ute efter. [IMG]
Kista T-banestation vid plattformarna. Galaxy S7 edge. Telia med 4G+. [IMG]
Kista T-banestation vid plattformarna. Galaxy S7. Vimla. Inget 4G+. [IMG]
SJ X2000 Arlanda C. [IMG]
Äntligen rör det på sig ang utbyggnaden i Valbo, Gävle. Här blir det 4G 1800 & 2600 MHz, 4G+. Åkte förbi vattentornet vid IKEA och såg att det...
Troligen Vectone som inte köpt tillräckligt med kapacitet. Och fri surf ? Är det på riktigt eller ? Jag tycker deras hemsida är väldigt otydlig...
Hur gör man då, om man köper surf av någon annan än Tele2 vid roaming ?
I Sverige är det endast 3 (Tre) som sysslar med att operatörslåsa mobiler, samt branda dem. Och alla operatörer erbjuder abonnemang utan...
Det är nog många år kvar tills eSIM tar över helt. Vi har fortfarande hårdvara som kräver SIM-kort, som modem t.ex.
Jag använder Telia i huvudsak & har Vimla i reserv. Och även hos Telia går det att spara surf för att användas vid senare tillfälle, min pott med...
Fängslade bra hastighet utanför fängelset i Gävle. [IMG]
Eller så tar man Telia mobilt bredband för 99 kr som ger 5 GB, utökar surfen med paketet "Extrasurf" som ger 100 GB / vecka för 199 kr, på en...
Billigare att göra sig av med kunder än att bygga ut. De flesta nöjer sig väl med 3G bara de får den senaste iPhonen för att kunna ta selfies och...
Kolla med Net1.
Då har ju Telia redan cat9 då... Jag har ju kommit upp i 340 Mbit/s med Telia.
Bra fart i Mariehamn's hamn ombord på jobbet! [IMG]
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Eswedroid%2Ese%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Fthreads%2F136019/&share_tid=136019&share_fid=2629&sha...
Nja... Telia satsar ganska mkt på utbyggnad av 3G, 3G 900 som inte kommer delas med Tele2. Genom att byta ut hårdvaran i 2G nätet så kan de ta...
Inte så att det berodde på din operatör då ? Fungerar bra för mig, låter mkt bra d3ssutom vid HD-samtal som Telia har i 2G & 3G näten, dock...
Valbo köpcentrum "köpis", Gävle. Galaxy S7 edge. Telia. Inget 4G+. Det går tungt! [IMG] Även Telia WiFi (fd homerun) med fri surf går tungt!...
Valbo köpcentrum "köpis", Gävle. Galaxy S7. Vimla. Inget 4G+. [IMG]