Separera namn med ett kommatecken.
Jag kanske får en tjänstetelefon (inte 100 än men ser ut som det), undra om man får välja om man vill ha iPhone eller något annat märke. Vad...
Då tar vi en påminnelse om att det INTE ÄR TILLÅTET att annonsera utanför köp och sälj delen! Inlägg där man annonserar varor i denna tråd kommer...
Hahaha! Undra som sambon tycker lika
Plats: Skansen under Skansen för alla (om jag minns rätt) Operatör: Tele2 5G N78 Telefon: Nokia G42 [ATTACH]
Haha, har inte du tillräckligt många högtalare? :P
Använder Gmail, läser alla mail, men rensar sällan
Då har de nog med 99% chans bytt batteriet om ni inte fått något kostnadsförslag, då man måste godkänna kostnader innan reparation påbörjas
Nu syftade jag på batteridelen
Nope, bara att kolla denna guide från iFixit Google Pixel 6a Battery Replacement Det är olika sätt beroende på modell Även om du inte hade haft...
I detta fall skulle jag nog säga att skador på telefoner nästan ALLTID nekas garanti/reklamation då telefonen fått yttre påverkan och där fel kan...
Eller bara använd ens blockering
En annan bra sak är att licensen går ut runt min födelsedag, så kan alltid önska mig 1 års uppdatering i present :)
Utseendemässigt tror jag att jag gillar TrueNAS mer men Precis, hade TrueNAS haft stöd för olika storlekar på diskarna hade jag kört med TrueNAS
Då slog man till [ATTACH] Kostnad för mig: 376.07:-
Nope, snarare tvärtom. 1 sån här äter jag [ATTACH] Och står mig ca 3 timmar, åt frukost vid 07 idag, så jag börjar bli hungrig redan nu
Käkar nudlar till frukost varje dag :D
haha, jo, jag vet och då fanns denna i en version med en 1.3GHz CPU också samt en CPU med högre hastighet
[ATTACH] När man kopierar filer till NAS:en, den verkar gå på knäna :P
Normalt sett hade jag rekommenderat Halebop, men då du redan nu använder det så är nog antingen Tele2 eller Telenors nät att rekommendera då Tres...
Lite märkligt att G84 får det nya utseendet medans G54 inte får det. Så stor skillnad är det inte mellan enheterna
N4M 2G när heter Sweden Mobile, så jag skulle tippa att det är det nätet du ser. 2G har längre räckvidd än 4G
Mja, Telia har mycket 5G på lågfrekvensband N28, vilket gör att hastigheten inte är så mycket bättre än 4G på dom ställena. Tele2 och Telenor har...
Nu bor jag visserligen i Stockholm, men det är sällan jag inte har 5G med Tele2 i vanliga vardagen
Jag har använt tredjeparts kablar länge utan problem. Jag pröjsar inte 200% mer bara för original kabel när andra kablar fungerar lika bra, plus...
haha, ja det är första för mig. Fick dock 3st från en vän för några år sedan. 1 stoppade vi in i min stationära dator som utblås i toppen. Men de...
Tror att en av mina Noctua fläktar jag haft i nog ca 10 år nu börjar ge upp. Sätter jag fläkten på 30% så ligger den ca 150 RPM under vad den ska...
Ah, G84 verkar ha fått Motorolas nya batteridiagram, det fick inte G54. Jag gillar inte alls den nya. Ah, så är det inte på G54, där är det...
Via FTP går det lite snabbare än via SMB, där visade iallafall aktivitetshanteraren hastigheter upp runt 600-700 mbit/s vs ca 350-500 mbit/s med SMB.
Gick från 50 till 70/80 MB/s om jag går på bilden på denna sida vs webgui. Och att de 3 andra diskarna läses ifrån av någon anledning. Jag kommer...
Ändrade. Men skulle du rekommendera att ändra till zfs eller XFS för cache disken?
Stämmer, jag stängde av den igen, då jag tänkte att det påverkade SSD:n, men ska slå på den igen när mover är klar
Det där var ju ett sätt :) Får bara ca 50 MB/s när jag flyttar från SSD disken till en HDD [ATTACH] Men det kanske har med detta o göra? [ATTACH]...
Ok, om jag skulle byta filsystem så måste jag formatera cachedisken, då kommer väl även docker data raderas? Hur löser jag det enklast?
Efter att jag ändrade till det du skrev, så går den inte ens över 50 MB/s på cache. Kör du med ZFS även på arryn eller bara på cache disken?
Ska gå via cache disken, vilket också verkar se ut som det enligt webgui [ATTACH] Jag har ställt in så att den ska gå till SSD:n först, så då...
Är detta en normal hastighet med unraid? [ATTACH] [ATTACH] Går mellan 46-55 MB/s när jag kopierar till NAS:en. Känns väldigt lågt. Båda enheterna...
1. Jag har inte tillgång den delen av systemet. 2. Troligtvis folk som använder samma lösenord på flera hemsidor om jag får gissa.
Ah, tänkte inte på 3, men de andra ska ha kvar 2G i flera år till vad jag vet
Fick detta + 300:- biokort från den avgående arbetsgivaren [ATTACH]
Borde gå undan VoLTE då 2G iallafall finns kvar i UK