Separera namn med ett kommatecken.
Exakt samma säljare och fodral som jag köpt 3st av (och som jag rekommenderade en bit upp). Så pass billiga att man kan passa på att beställa 2-3...
Återigen... Det finns säkerligen många bra skyddfilmer men Invisible Shield är välkänt och i900, full body, kostar fortfarande $6.25 och då kan...
Det stämmer att telefonen har 512Mb NAND Flash. Detta är dock partitionerat i flera partitioner. Där ligger ett antal mindre partitioner, splash,...
Om du kör "standard"-kärnan så är det överklockas CPU:n och till en viss del även AHB bussen. AHB-bussen kör vid 480MHz och uppåt i...
Jellyfish är dessutom Android 2.2 vilket betyder att det finns inbyggt stöd för att flytta app:ar (som stöder det) till SD-kortet. Man behöver med...
Gissningsvis Launcher2.apk samt LiveWallpackerPicker.apk.
Synnerligen orättvist! Min blir ostabil redan vid 729.6MHz.
Lite osäker fortfarande vad som orsakar detta. Har råkat ut för att det hänt en gång med RLS6 och försökte då lista ut vad det var som höll den...
Jag köpte precis som någon annan också föreslagit i900 full-body från Invisible shield. Tror jag betalade 70-80 med frakt (det beror lite på vad...
Du har inte råkat kryssa i "Endast 2G" eller gått in och valt "Enabart GSM". Förväxla inte heller "H" med Edge. "H" är HDSPA/HUSPA, dvs Turbo-3G.
Jag har inte det problemet men å andra sidan kör jag Win7. Testa att ändra denna rad i /system/build.prop: usb.default.pid=0x1354 till:...
Vet faktiskt inte. Låg med i ROM:en från början.
Nej. hw_ui addonen ändrar en variabel så att 3D processorn används även för att rita 2D. Det snabbar upp gränssnittet och tydligen även vissa spel...
Det borde fungera, har dock inte testat då jag inte har lust att blåsa om min telefon för hundrade gången den här veckan.
Telia recovery ROM: http://www.mediafire.com/?a45nq48dmzg3oha Observera att den, till skillnad från den jag gjorde åt Comviq telefonerna, inte...
Ja, fast det stämmer inte. Det behövdes bara med de första versionerna. Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Det är individuellt för varje telefon. Min är stabil på 710.4MHz med AHB överklockad. Du för testa dig fram. Testa först vad som är din övre gräns...
Bra fråga. Plockade resolv.conf från HTC Legends CyanogenMod 6.1 ROM. ÄR inte säker på att de används alls men det verkar iaf inte haft någon...
Jag skickar alltid med busybox (med tillhörande symlänkar), bash och nano i mina rommar. Det finns också två användbara "snabbkommandon", rwsys...
Den har redan kommit. ;) Observera instruktionen om Telia vs Halebop. Lite jobbigt men förhoppningsvis löser det Halebops användarnas MMS problem.
Detta blir nog bättre i nästa version. Har gjort lite justeringar och tappade bara 2-3 procent under natten.
Clockwork. Har dock original recoveryn till Telia liggande om någon skulle behöva den.
Ny version finns här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37364 Totalt otestad men förhoppningsvis fungerar den. Den återställer även...
JJ är Android 2.2, dvs Froyo. Denna är 2.1 (Eclair). I princip är den uppföljaren till FFJ RLS5 (lite).
Jag ska fixa en återställnings ROM för Comviq. Men observera att det inte innebär att telefonen blir operatörslåst igen. Den biten ligger inte i...
Det finns en fil som heter default.prop i den intitiala ramdisken som ligger ihoppackad med boot.img. Där slås debugging på samt så slås "secure"...
Svenskt språkstöd för touchpal finns i SwedishPack.apk. Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
Förmodligen beror detta på att vi använder libril-qc-1.so från Android 2.1 och den rapporterar antagligen signalstyrkan på något sätt som gör...
http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/328554/rom-eclair-swedish-snow-rls1-2011-01-05/ Fast motsvarande finns nu också...
Jag har gjort det min OSF och på grabbens Telia Blade. Funkade bra på båda men jag kan ju inte garantera något. På grabbens Telia blade kom ingen...
Om du köra _image.zip versionen av RLS5 så kommer den att lägga Clockwork på recovery partition och installera JJ RLS5 på system automagiskt och...
Gammal vana, borde väl kanske heta "custom firmware" eller "custom os". Faktum är att det är NAND:...
Nja... Inte direkt. Det är en annan, bättre Mms.apk i RLS5 men annars finns det väl ingen större vits.
Blåste om grabbens Telia blade igår kväll och han är iaf nöjd än så länge. Mycke mer plats för spel nu, dels då /data är 70Mb större pga...
Det spelar ingen roll i vilken ordning du gör det. För vissa ROM:ar kan det vara en fördel att göra det innan om de installerar saker på /data....
Ja, du gör det från Clockwork recovery.
Installera ROM:en från clockwork, gör sedan wipe and cache+data (factory reset). Eftersom du går från en rom till en annan så är det säkrast att...
Bra idé... det har varit lite hektiskt det senaste dygnet. Håller för övrigt på att ladda upp en "image" variant precis som jag gjort för Swedish...
RLS5 ute med nya kärnan och lite andra småfix. Enbart lite version numera. Ska skriva ihop lite nya instruktioner för hur man partitionerar om när...
Jajemen, de funkar nu.