Separera namn med ett kommatecken.
Tackar. Kul att höra.
Hmm.. svårt att veta varför din position i telefonen inte har blivit uppdaterad. Kör du Wifi? Jag kommer inte tabort yr som väderkälla, men...
Kan säga att jag mer än en gång svurit över de begränsningar som gäller för en widget. Man kan t.ex inte dynamiskt ändra bakgrundsfärg, drop...
Om någon funderar över vad jag pysslar med iom att jag inte skrivit något här, så är det så att jag varit på semester, och fortfarande väntar på...
Du kan helt klart lära dig att programmera så länge som du har intresse för det, och tycker det är kul. Jag lärde mig programmera när jag gick i...
Ja, det kostar $25 for att registrera sig som utvecklare, och da kan du lagga upp applikationer pa market. Det gor dig aven behorig for att kopa...
Riktigt trevligt.
Med tanke pa att det gar att valja att stanga av javascript i inbyggda lasaren sa borde den ju stodja javascript :)
Tycker det later battre att vanta pa ett publikt API :)
Nu har jag kollat pa XML:en. Vet inte hur din kod ser ut, eller vad som egentligen skall visas som inledning, men troligen visar din kod det...
Har du kollat pa hur XML:en ser ut?
Enligt denna lank: http://www.google.com/support/androidmarket/bin/answer.py?answer=150324 Sa kan man just nu endast salja fran vissa lander till...
Vad sager loggen nar du kor i emulatorn? Du borde se en stracktrace dar, och den borde saga vad som ar fel. Om du far NullPointerException pa...
(Ursakta att jag skriver utan svenska tecken, men jag ar utomlands just nu) Jag var ett tag inne pa att skriva en kalenderwidget, men det finns...
Jag vet inte varför det är så, men jag antar att sms/mms lagras på något knasigt sätt i telefonen, och att de tillsammans tar mycket minne, vilket...
Testa att starta eclipse med "eclipse -clean"
Fan, hade blivit totalgrym med riktig kamera, tripod och flera exponeringar.
Välja att göra rektangeln större, dvs zooma så att den täcker bilden.
(Angående notifieringar) Finns enkla sätt att lösa det på, jag får ungefär 300-400 uppdateringar per dygn på de feeds jag "lyssnar" på. Då...
Det är ofta sant när det är större bolag som har råd att ha grafiker/designer/beteendevetare anställda. Det finns även företag som har fula saker....
Måste appen vara svensk? Wikitude är utvecklat av ett företag om jag fattat det rätt.
mm, riktigt mysko
Härligt. Skulle asgarva om plats 1-3 går till samma utvecklare :)
http://www.geonames.org/export/ws-overview.html Låter dig söka platser m.m, men även söka i wikipedia för en plats Yr.no har även ett XML-api....
Japp, men det kanske tyder på att de fått rätt få bidrag.
Tack för infon. Jag såg inget om att de har stöd för att hämta XML-data, men jag mailade dem för att se om de tänker göra en widget för Android...
Lite knapphändigt med information. Vad har du gjort? Vad händer? Vad händer inte? Vad står det i loggen? (Tryck på widgeten så du kommer in i...
.. skulle behöva lite koordinater. Du kan antingen posta här eller PM:a. Jag vill veta vilken prognos som visas vid startpunkten, och vilken...
Flasha är lite grand som att installera nytt OS på din dator. T.ex byta från Windows Xp till Vista. Man kan även flasha ny SPL (liknade BIOS om...
Nä, inte troligt. Jag pendlar mellan vasastan och söder och det märker widgeten av. Jag skulle kunna kolla avståndet mellan punkterna hos...
Hmm.. beroende på hur ofta du valt att den skall uppdatera så tar det tid innan den kommer byta plats. Dvs, det kan ta en timme innan den kollar...
Om jag fattat det rätt från tidigare trådar så kan det gå långsammare om man har många sms lagrade i telefonen. Tipset är att synka sms mot gmail,...
Du kan ju göra egen :) http://ezinearticles.com/?Low-Carb-Beef-Jerky---Making-Your-Own-in-5-Simple-Steps&id=1566842
Jag tänker inte försöka försvara användandet av en väderwidget, för det är ju helt upp till en själv att avgöra om man gillar dem eller ej, men...
Jag har inte haft problemet på Vista, Galileo samt 1.5r3-sdk, men det kan ju ha varit ren tur :)
Se mitt svar ovan. Jag har sett att de har en XML tjänst som ger timme för timme, men jag tror inte man får hämta hem den enligt avtalet, och den...
Du kunde som sagt har tryckt på goto yr.no i detaljvyn så hade du fått upp timme för timme prognosen. I veckan såg jag för första gången en yr...
Ja det finns väderlekstjänster som är så exakta. I min widget (snowstorm) visar jag inte timme för timme direkt i widgeten, men om man klickar upp...
Märkligt. Har aldrig råkat ut för det felet, men jag är inte förvånad. Det blir ofta fel när man editerar xml:er, och editorn läcker resurser som...
Om det inte räcker med högsta volym så är ett annat tips att ha vibration inställt och lägga den i en kastrull vid sängen :p