Separera namn med ett kommatecken.
Testa en annan usb-kabel och kolla om den laddar AC. Annars så kan man modifiera en sladd. Jag har en tråd om det. Ska se. Edit: Det här handlar...
Som du ser så står det USB. Det räcker inte. Den tolkar din laddare som en USB-port på en dator. Det vill säga, mobilen tar inte mer än 500mA...
Vilken kabel kör du? Gå in på batteri där du ser batteristatistik. Kolla om det står "Laddar (USB)" när laddaren är ansluten..
Min Nillking Magic Disc tickar på ett speciellt sätt när inget laddas och på ett annat sätt när den laddar. Det hörs bara om man sätter örat...
Jag tittar mycket på Netflix via cc och jag känner inte igen problemet. Det kan strula om jag försöker att starta ett nytt avsnitt innan jag har...
Nu har jag testat så här. Nexus 5 och Nexus 7. Youtube startat på båda. Jag kan välja på vilken som vad jag vill titta på. Det uppdateras då på...
Hur menar du samtidigt? Jag har flera Androidenheter och 2 ccs. Kopplar till gör man ju bara när man vill casta något eller är i någon app där man...
Chromecasten streamar direkt från Netflix (och Youtube osv). Din mobil säger bara VAD den ska streama så det drar inget batteri så att säga. :-)...
Det har varit snack om det här (på Swedroid) men det var väl S3an? Samsung började ju byta billigt och ibland gratis. Sent from my Nexus 5...
Starta om din chromecast från appen så ser du lite svenska ;-) Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Din nätverksutrustning möjligtvis? Den castar ju en signal om att den finns på nätverket. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Jag missuppfattade inte. Det var i samma veva som "Ready to cast" plötsligt var på svenska också. Då visade klockan 24h. Innan appen uppdaterades...
Alltså för mig så blev det så ibland. Det har hoppat mellan svenska och engelska massor av gånger och även mellan 12 och 24-timmarsklocka. Nu har...
CEC är väldigt smidigt och jag använder det flitigt varje dag. Jag kör bland annat raspberry pi med xbmc vid varje tv. Pi har en processor med CEC...
Skillnaden där är ju att du säger till Chromecasten att öppna en länk på Youtube. Du streamar inte via datorn. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Det är jag inte rädd för. Det skulle vara själva el-adaptern kanske.. Min runda Nillkin funkar fint. Jag har tittat inuti den och kvalitén ser...
Jag har skickat lite PM till folk i den här tråden. Vi får väl se.. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Min laddplatta kom utan strömförsörjning så jag kör med en Samsung original 2A köpt i Sverige. Det är väl 5 volt 2A jag kan få i mig i värsta...
Jag gillar Desire men jag gillar inte lagringsutrymmet. ;-) Krossad display var det ja. Haha Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Den är nog också i minsta laget, 3 tum och rätt klen processor. Tack ändå! :-) Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
X10 mini är för liten. Den har hon haft tidigare och hon var lagom glad på skärmstorleken. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Vi har haft diskussionen 3 gånger redan. Nu har hon varit utan lur i några månader. Jag lagade den inte gång nummer 3. Sent from my Nexus 5 using...
Hon har slagit sönder skärmen på sin gamla mobil 3 gånger. TRE! Jag är halvsugen på att lägga ut någon större summa på något som hon lär slå...
Hej, Nu är det jag igen. Jag lät tyvärr den gamla tråden rinna ut i sanden men nu brinner det lite i knutarna. Jag letar efter en...
Ja, Avia kan man göra det med. 3 dollar. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Stabil engelska. ;-) Jag fick min puck från eBay igår. Nillkin. Verkar bra men jag kan knappast ha den vid sängen. Lyser starkt blått när den laddar.
Har ni tänkt på att man har sänkt ljusstyrkan på led:en? Rätt skönt. Blinkade bra mycket mer på väggen i sovrummet innan den uppdateringen. ;-)...
Jag fick mina Nokia-laddare idag. Min N5 och N7 har båda sina officiella flip covers. Plattan laddar fint med luckan vikt bakåt. Landskapsläge...
Vi får väl se. Det kommer nog. Mina är fullt uppdaterade och icke rootade. Det är nog mina första Androidenheter utan root. ;)
Volt? Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
Lite frågor då. Vad ger nätadaptern för output till laddplattan? Alltså x volt x amp? Vet du något om hur den sitter om man har något skal? Jag...
Om inte Chromecast kan avkoda formatet direkt så måste din dator göra det antagligen. VLC kanske använder någon hårdvaruavkodning som Plex inte...
4.4.2 innehöll kanske 4.4.1 för din del. Jag gick ju från 4.4 till 4.4.1 och sen till 2. Det är nog lugnt. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Ja, den lär räcka. Du får 1080 om filmen är märkt HD och om du har 5Mb/s eller mer. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Du får amerikansk nätdel men det är bara att smälla dit en adapter. Den som de flesta andra idag klarar 100-240v. Annars så använder du...
Jag läste också att man jobbar på musik och bildstödet. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Sist jag kollade så finns bara stöd för video än så länge. Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tack tack. Hur långt kommer vi på 750mAh? Går det olidligt långsamt? Originalladdaren ligger på 1200 vet jag. Jag har beställt en sån där...
Kom på en annan grej. Jag funderar på att köpa en Nokia DT-910 för att ladda min N5a. Har sett att det ger bra resultat. Men om man kollar...
Antagligen. Det kommer säkert bra grejer också men det är onödigt att chansa.