Separera namn med ett kommatecken.
Samtidigt har man ju sagt att roaming kommer förbli fritt för Storbritanien, känns riktigt märkligt. Jag har svårt att se att britiska operatörer...
Varför inför man roaming för Storbritanien? Känns ju väldigt märkligt när det är så många som besöker Storbritanien. Ser ingen information om...
Nu börjar Telia uppgradera på bred front så förhoppningsvis kan täcknings- och kapacitetsproblemen som rått bli avhjälpta. Så påverkas du när vi...
Nä, jag gissar att Fello är ett mer inarbetat namn än Penny. Penny startades för drygt 1,5 år sedan och läste att Tele2 lagt närmare 114 miljoner...
Såg just att Penny slutar att gälla och uppgår i Tele2s regi istället. Det får mig att börja reflektera om detta är ett steg för de...
Fick idag mejl från Telia att de planerar följande i närheten av min adress. Planerat arbete gälller 4G Tal och data (700MHz) och förväntas ske...
Att en operatör inte har en backup-site för att hantera driftinformation osv är ju märkligt för att inte säga rent ut sagt förkastligt. Som...
Enligt CellMapper så ser jag att det bara är Sweden 3G som har en basstation/mast på den platsen. Om jag ska tolka dig rätt så är det Telia som...
@fkt67 Får tacka för tipset om Cellmapper och börjat förstå lite mitt kapacitetsproblem/täckningsproblem. Problemet som jag har är att 4G-nätet är...
Ett handskrivetkort är inte alltid bara positivt. Med min handstil så behövs inget krypto, det är redan självkrypterande :)
Telia har uppdaterat täckningskartan, någon som har koll på om täckningen för 3G har blivit sämre?
Riktigt intressanta siffror 970 Mbps i DL för LTE Advanced trodde jag inte var möjligt. Men det måste innebära att man typ är ensam på...
Räckvidden för mmWave är väl tämligen begränsad och kommer i princip bara finnas i köpcentrum eller i kontorslandskap. Jag har svårt att...
5G för Halebop lär nog dröja. Nätet är fortfarande under uppbyggnad och täcker enbart delar av stadskärnorna. Mycket beror på hur de andra...
145 Mbps är verkligen imponerande. Hur fort ner har du uppmätt på 4G+? Någon som har några siffror på 5G nedhastighet?
100 upload trodde jag inte var möjligt på 4G+ det är gör mig imponerade när det gäller 4G :). Minns när jag skaffade min första 4G-mobil runt...
Det kan ses som bedrägeri du tillskansar dig en rabatt genom att uppge att vara någon annan som att sätta en prislapp för fläskfilé på en oxfilé....
Just nu så marknadsförs ju 5G som en premiumfunktion och används för att attrahera early-adopters men i och med att 3G-nät börjar avvecklas så...
Är det någon av er som testar VoLTE som har en Xiaomi? Läste någonstans att Fello bara accepterar de senaste topmobilerna från Samsung och Apple i...
Beslutet att lägga ner 3G-nätet kunde man avvaktat med tills Fello hade fått VoLTE/VoWiFi. Det är helt och hållet Telias beslut. Dessutom står det...
Kritiken ska vändas mot Telia inte mot Fello. Problemet är att Telia börjar avskaffa 3G-nätet innan de säkerställt att alla kan använda 4G-nätet...
Mycket riktigt blev jag inte klokare av att ringa på vardagen. Kundtjänstpersonen som jag pratade visste inte ens att 3G-nätet ska släckas. Han...
Fick brev i veckan om att Telia ber mig att koppla om min mobila bredbands router till 4G. Problemet är att täckningen för 4G i det området där...
Är inte det bara att testa med att sätta in ett SIM-kort så borde man märka det eller?
Det som gör mig mest förbryllad är att man fortfarande ser att Telia bygger ut 3G på vissa platser i 2100 MHz-bandet.
Halebop Go är riktigt prisvärt. Smidigt eftersom du kan använda det i utlandet också. Båda mina föräldrar och min systerson använder det. Jag har...
Om inte så är det ju smartare att skaffa Halebop kontantkort Go i sådana fall. Halebop brukar ju erbjuda på sommar och vinter dubbel surfmängd. Om...
Vi har hört visan så många gånger. Jag tror helt enkelt att det är Telia som styr när VoLTE ska slås på eller inte. Inte förrens Fello själva går...
Är det bara jag som tycker nyheterna kring 5G blivit lite stillastående den senaste tiden? Det har ju ändå förflutit 3 månader av 2021 och jag...
Ledsen för sent svar. Jag hittar ingenstans var TV3 ingår i play paket. Såg nu att man måste skaffa TV Lagom för att det ska ingå men om man inte...
Märkligt också att de tar högre pris på denna tjänsten än fast mobilt bredband. Ett mer rimligt pris hade nog varit 499 kr som man tar för Fast...
Kan det inte vara så att man försöker fasa ut 3G-basstationer där man rullar ut 5G och då tänker jag mig i stadskärnor där användningen av 3G i...
Allt beror som tidigare kommentatorer på. Om du är ensam på basstationen så kan du få rätt bra med speed. Dessvärre har jag dålig/obefintlig...
Jag har Telenor på jobbmobilen men det blir inte mycket bättre hastighet med 4G tror jag. Gjorde ett test precis och det visade på att jag fick i...
Tillåt mig att förundras i utbyggnadsplanen. Det står att Telia ska uppgradera vissa basstationer för 2G och 3G. Nu ska man lägga ner 3G....
Önskar jag kunde säga samma. Problemet är att Telia just där jag bor har usel 4G-mottagning så i väntan på min fiberuppkoppling har jag tvingats...
Det går men det tar tid. Gissar att många frågar och då tar det längre tid. Det tog 3 timmar för mig.
Lite märkligt datum man valt 2040 :) Det är väl tills 4G nätet släcks ^^
Fick precis ett kärleksms från Fello med 1 GB. Någon mer som fått detta?
Telias nedstängning av 3G-nätet - det händer nu Med tanke på att mycket av taltrafiken flödar över 3G så är denna förändringen mycket stor....