Mitt alarm funkar men det är många som har problem med det. Finns ett antal appar, sök lite i market :-)
Jag har haft detta problem en gång på min mini pro men det var när jag körde 1.6. Det som fixade problemet var en omstart av telefonen så prova det.
Där kan felet mycket väl vara. Avinstallera och kör utan ATK i en vecka och se om du märker någon skillnad. Jag har kört android i över ett år och har aldrig behövt använda mig av ATK eller liknande program.
Som föregående prova Utan ATK.. Ja kör Watchdog som varnar om nån app uppför sig konstigt. Stirrar mig inte blind på minnet ledigt utan mer på CPU:n. Är inte jätte insatt i Android än men har inte haft några problem alls sen 2.1 och inga innan heller för den delen.. ^^
Android är allmänt känd för att inte klara av alarmeringar. Däremot så kör väl inte SE med originalväckaren? Tippar på att du ska slänga din ATK i närmaste bajamaja // A
Problemet är att SE:s alarmklocka måste vara aktivt för att larmet skall fungera, bara att lägga in ett undantag för appen i ATK så att den inte stänger av den.