Bad Company är inte heller en skjutsimulator. Det handlar inte omutséendet utan snarare om spelets hur spelet tvingar dig att agera. Om vi tar Black Ops som ett exempel.
Du sticker ut snudan runt en husvägg och blir träffad i armen av en fiende med pistol och du ser att han springer mot dig. Du klättrar upp för en stege på huset och när fienden förvirrat springer förbi hoppar du ner 5 meter med full militärutrustning landar raklång och fortsätter springa. Du tar upp kniven och när du kommer fram utan att ha fört ett endaste ljud hugger du han i ryggen med samma arm som du nästan fick bortskjuten. Innan du plockar upp hans sniper-kit plockar du fram en spruta och injicerar lite adrenalin. Armen läker och du är uppe på 100% igen. Du springer sen rakt mot en annan fiende som redan sett dig och tar honom med ett skott i huvudet med ett 50-kalibrigt prickskyttsgevär med ett kikarsikte på 10x medans du springer. Han är chanslös med sin AK47 som vanligtvis är betydligt mer lämpad för närstrid, men hinner knappt trycka av innan bakhuvudet ligger på marken liknande en krossad ruta för att du spelar 5 timmar om dagen.
Låter det som en simulator?
Last edited: 12 april 2011