Ett tips: skit i klockhastigheten. 0.5Ghz hit eller dit är en droppe i havet om du jämför prestandan i spel. Speciellt i äldre spel. Jag skulle ha valt 5750G över den andra alla dagar i veckan.
Håller helt med dig OliverG eftersom 5750G har i7 Sandy Bridge-processor som är bra mycket bättre än förra generationens Intel Core i5 som 5742 har. Dessvärre är jag mer skeptisk till Acer då jag har några dåliga erfarenheter av det märket. Här har du en riktigt prisvärd laptop, tyvärr något över din maxgräns: ASUS N53SV CI5 2.3 4GB/500 GT540M 15.6" W7HP - Kraftfull multimediadator med superljud från Bang & Olufsen ICEpower - Produktinformation
Den hade det nog blivit om jag hade haft så mycket. Om jag skall vara ärlig så säger det mig inte mycket vad för processorfamilj en dator har. Jag vill endast ha en laptop med en bra processor, och helst högre klockfrekvens än 2.0Ghz. Jag skall inte överklocka eller sådant (om det ens går på en laptop) och jag ska inte spela många nya spel. Battlefield Play4Free är ett av de få nya spel jag ska spela.
Jag förstår inte riktigt varför du vill köpa en sämre dator för samma pris med motiveringen att du inte kommer spela senaste spelen (de datorerna du länkar till i första inlägget). Högre klockfrekvens behöver inte vara bättre. Om prestandan mättes i Ghz så skulle folk fortfarande sitta på P4-processorer.
Men hur ska quad core gagna mig om de spelen jag spelar troligtvis inte är programmerare att stödja quad core-teknik?
Jag skulle köpt en begagnad MacBook Pro 2011 med i5 på blocket eller liknande istället. Grymt nöjd med min!