Mitt råd när du får hem en färdiginstallerad dator med massor av bloatware är att blåsa den på all skit och sedan "köpa" något operativ.
Nej. Kanske om man köper från en olegitimerad försäljare. Mitt köpta Windows 7 har fungerat felfritt i snart ett halvår.
Va? Förövrigt; om du nu har en köpt dator så har du rätt att ladda ner en OEM-version av ditt operativsystem för att använda för din dator. Det är nämligen tack vare datorproducenternas reklamintäkter som deras bloatware följer med och dessvärre av samma anledning skickar de inte med en skiva. Jävla pack.
Du får ta resten i PM. Ja och nej. Inte officiellt. Du har dock rätt att oavsett varifrån du hittade den att inneha en skiva som innehåller operativet på din dator.
Nu vet jag inte hur AMD paketerar sina drivrutiner men laddade du ner 64bitars versionen av drivrutinerna?
Problemet med drivrutiner till laptops och AMD är att dom lägger ut det på tillverkarna att uppdatera dom. Det står nånstans på nån av Radeonsidorna. Har tillverkar X fått ut en ny version av drivarna så är det inte säkert att din tillverkare har det. Dessutom är dom notoriskt dåliga på att uppdatera. Så, kolla på datortillverkarens hemsida och se om du hittar nånting där.
Detta brukar jag ibland uppleva på min sationära. Oftast när jag har för många program igång så går jag ut med musen till skärm två, sen tillbaka till skärm ett så ser den ut så som du beskriver den. Men drar jag då tillbaka den till skärm två så ser den bra ut där, dock inte bättre på skärm ett. Har sökt om detta men hittar inget om det. Men brukar få starta om burken så är problemet löst för stunden.
Förstod det, men det är det som är lite skumt med mitt problem, att när musen blir sån så är det bara på första skärmen den är glitchad