Norton körde jag förr hemma men det var ganska många år sedan det blev för bloatat. Båda päronens datorer kör Kasperskys Internet Security. Mina windowsburkar kör antingen Comodo eller Windows inbyggda.
AVG (gratis) på mina burkar, räcker eftersom jag aldrig klickar på något okänt eller inte vet var jag befinner mig på Internet. Kompletterar med Malwarbytes Antimalware för de i bekanskapskretsen som går vilse på Internet och inte riktigt har full kontroll eller noll-kontroll ...
Hah, lätt hänt. Men för att inte besudla tråden med allt för mycket OT-tjaffs: Du kanske skulle ta och lägga till Microsoft Security Essentials, ett gratis antivirusprogram som man ändå får lov påstå att väldigt många använder sig av, i din poll. Min röst faller i alla fall på den.
Mina erfarenheter: AVG Free är Ok. Avast! segar ner datorn så inåt h.. Norton är typ så bloatat det bara kan bli. Kaspersky (som jag bara har testat lite i förbifarten) varnar för massa saker som inte är virus. T.ex så blockerade den ett antal bilduppladdningssidor och fildelningssidor (typ rapidshare). Microsoft Security Essentials Vinner av de jag har testat.
Nu är jag på iPoden och ska sova ganska snart, men hur gör jag ändrar jag i pollen? Verkade inte hitta något sådant alternativ. Sent from my iPod touch using Tapatalk
Hmm, MSE kan man endast ha om man har äkta windows. Har du något annat att tipsa om? Ot: jag kör med avast och på min skräpburk så segar det ner väldigt mycket. Behöver ett annat
Någon moderator får gärna editera min post och lägga till i pollen - det behöver ni inte dra er för att göra Jag har läst lite om MSE och kollat diverse användarrecensioner och jag har bara en sak att säga: bye bye, Avast and welcome MSE! (imorgon då) Sent from my iPod touch using Tapatalk
Fixat. Och vad avser MSE så kommer du nog garanterat att bli nöjd. Det låga minnesavtrycket och integrationen med Windows Update är stora plus.
Och att jag har en helt genuin version av windows 7. Visserligen förinstallerat och aningen bloatat, men jag gillar det ändå Sent from my iPod touch using Tapatalk
Avira anti vir har jag kört med i många år, troligen gör det nytta... Sent from my Nexus S using Tapatalk
Känns typ lite som den gamla klyscan "när jag knäpper med fingrarna så försvinner alla lejon. - men det finns ju inga lejon. - alltså funkar det" Sent from my iPod touch using Tapatalk
Jo men om jag får virus, då fungerar ju inte programmet. Och om jag inte får, då fungerar det? Eller så är det jag som inte surfar på porrsiter som slutar med .exe i slutet Sent from my Nexus S using Tapatalk
Aldrig stött på nåt sånt när jag... Woops! Nej men skämt åsido, även betalprogram har fel som gör att de kan släppa fram virus. Sen är det ju så att hackers och div. virusutvecklare blir allt smartare. Sent from my iPod touch using Tapatalk