Jag har fått precis samma problem de senaste dagarna, det funkar finfint på wifi men det går inte alls över mobildata. Jag skulle gissa på att det är Telia som är boven i dramat då jag också kör Telia. Tidigare har jag även haft problem med att vissa appar bara fungerar (uppkopplingsmässigt) på vissa ställen, vilket kan låta lite sjukt. Exempelvis funkade Facebook och Twitter på Klarabergsviadukten i sthlm men Dolphin och ett par andra appar ville inte alls. Halvvägs hem på bussen så började alla appar funka igen, och när jag åkte in mot stan igen dagen efter så dog Dolphin på tunnelbanan, men Facebook fungerade fortfarande.
Ta bort port och proxy i APN:en så är det fixat. Det är mycket riktigt Telia som problemet sitter i. Nåt problem som uppstått de senaste dagarna. Fick just det rådet i en liknande tråd i Nexusforumet. Tyckte det gjorde nätet snabbare också Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jag kan inte heller gå in på vBulletinforum med Tapatalk via 3g, men SMFforum funkar bra :s Tapatalked from Note