På dockan: ja. På Googles stock mjukvarutangentbord: ja. På ASUS mjukvarutangentbord: nej. Vill man använda Googles mjukvarutangentbord med åäö så fungerar inte åäö på dockan. men använder man ASUS mjukvarutangentbord utan åäö fungerar åäö på dockan.... Sen är det ju så att ASUS TB har svenska ordförslag och man skriver orden med a och o så blir det rätt. Man kan även långtrycka på a och o för att få upp en lista med bla åäö Galet men så är det!
Jag passar på att slänga in en fråga till Asus sverige (det bästa företag jag har haft att göra med när det gäller customer care): Kommer det uppdateras så man kan välja att få ÅÄÖ på ert skärmtangentbord? Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Kommer ASUS att släppa nån slags instruktion för andra tangentbordstillverkare om hur de ska få hårdvarutangentbordet att fungera med sitt mjukvarutangentbord?
Vill minnas att de skulle ta den frågan vidare till deras utvecklare,då denna fråga nämndes i en annan tråd. Eller ja, jag villminnas det i varje fall Det kanske redan nu går att använda det, men det beror på om koden följde med ifrån asus release
Jag hoppas att Thumb Keyboard kan få det att lira för den är grymt smidig men pallar inte köra det då HW tangenbordet slutar lira... Asus Sw keyboard är det ju absolut inte något fel på men det är ett litet hlvt att skriva nåt längre på den..
Vissa app (ex. Firefox) fixar inte åäö på dockans tangentbord. Är det något som jag kan påverka eller är det apptillverkaren ?