Ändra dpi..

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av 4305ms, 7 april 2011.

1. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Vilket sett har fungerat bäst för er?
    Jag har testat ett par olika appar på market som ska fungera bra men tycker de leder till en massa problem - ofta så låser sig program och det blir en del fc's..

Det andra alternativet är ju att gå in i.. är det build.prop(?) och ändra i texten där. (Gjorde det på min Desire när jag körde custom-roms men inte gett mig på det nu när jag kör miui på sgs). Är det någon som använt det senare alternativet- och vad är eran bedömning? Lett till massa strul eller fungerat smärtfritt?

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Stämmer bra, det är bara att ändra i build.prop.

Dom appar som ändrar dpi gör väl precis samma sak, dvs. ändrar värdet i build.prop.

Har ej provat att ändra själv, kör cm7 men miui bygger ju på cm7 så det borde va samma ev. problem med cm7.

3. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Yes. Nä jag bara funderade för jag tycker ofta det leder till force close av många program tänkte om någon kunde utvärdera sätten eller om det är bara jag som lyckats strula till det.
    Btw- går till baka till cm7 nu- att de kallar miui rc är lite att ta i tycker jag...

4. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jo, det är ju precis samma som cm7 och dom kallar den inte för beta ens, även om den är bättre än allt annat som jag provat som vart beta.

Kör bilboa kernel med undervolt, JVK modem! Får riktigt bra batteritid då, vilket känns som det största problemet med cm7 för närvarande.

5. 4305ms

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Ja, batteriet är det mest påtagliga problemet iaf.
    Alright jag kör med platypus så det kanske är dags att testa bilboa igen:)

6. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har testat hans kernel lite då och då men inte fått samma flyt i UI't tycker jag.