Ang. Internminnet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av nihinils, 10 juni 2010.

1. nihinils

nihinils Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har varit ganska sparsam med hur många applikationer jag laddat hem, och egentligen inte laddat hem några större än ett par Mb, men trots detta har telefonen börjat varna för ont om plats. När jag tittade efter mycket som fanns kvar stod det ca 15 mb. Nu har jag avinstallerat mer än hälften av applikationerna och jag kommer fortf. inte upp mer än till omkring 20 Mb ledigt. Känns som det är något annat än applikationerna som ligger och tar plats. Hur får man reda på exakt vad det är som fyller upp minnet?

2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Undrar detta också! Har en känsla av att appdata ligger kvar efter avinstallation och att detta suger upp minne på något sätt. Efter att ha lekt med telefonen 2 veckor, gjorde jag en hard reset och installerade sedan samma program som var kvar på telefonen igen. Gick från ca 30 MB minne till 110! Med exakt samma apps installarade! Finns det någon möjlighet att utforska ROM:en och ta bort filer, utan root?

3. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Börjar tycka att Android är riktigt kasst,förstår inte vitsen med en smartphone som kommer utrustad med detta ynk till minne.. Som ett terminal op är det utmärkt men inte i en smartphone..

4. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det blir bättre när 2.2 kommer... kan ju dröja men ändå.

5. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Rensa cacheminnet för alla program. Settings > Applications > Manage applications
    Webbläsaren brukar ofta använda rätt många MB till cache.

6. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo medveten om det,bättre men inte direkt bra då programmen i sig även då måste ha stöd för sd-installation.. Känns ofärdigt och väldigt frustrerande att behöva gallra och städa telefonen i tid o otid..

7. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.892
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Programmen börjar ju att anpassas redan nu. Antar att det går snabbare när det släpps för fler telefoner.

Jag håller annars med. Det är otroligt idiotiskt att det inte fanns stöd för det från början.

8. nihinils

nihinils Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan man rensa all på en gång? Provade rensa bara webbläsaren men den använde bara 1,3 Mb. Internminnes statusen är fortf. exakt samma. Tar det tid innan den "släpper" minnet?

9. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

snyggt, släppte 13mb för mig. dock mycket mer som saknas är jag rädd.

10. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

samma sak får inte riktigt ihop det tyvärr

11. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag har samma problem. som jga har förstått det så ska man vara sparsam med hur många e-postmeddelanden man har i telefonen (för mig så gör det skillnad om jag raderar många) sen så som sagt att rensa cache osv. längtar till froyo 2.2 så att man slipper detta! enda stora nackdelen med android som jag ser det!

12. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Efter uppdateringen förra veckan passade jag på att göra en reset. Jag hade vid detta tillfälle 41mb ledigt. Efter reset och installation av samma appar igen hade jag 95mb ledigt. Så med andra ord verkar det som att appar man testat och avinstallerat inte plockar bort allt skräp.
    Reseten i sig var väldigt smärtfri och jag var på banan igen på ca en timme. Det enda jag förlorade var historiken i Cardiotrainer.
    En av de stora minnesbovarna var Kalendern. Jag synkade både Outlook och Gmail. Detta gjorde att bara Kalendern var på 15-18mb. Idag synkar jag bara Gmail och låter Outlook synka själv mot Gmail. Så nu är Kalendern på ynka 4mb med samma innehåll.
    Så till nästa reset vill jag bara hitta ett sätt att backa mailkontoinställningarna så kommer allt att vara fixat i ett nafs.