fan va skoj fick till baka min Desire i dag efter att dom bytt display villket tog 3veckor o vad upptäcker jag när jag ska till o sätta på shielden jo finger avtryck på fel sida skärmen o det är inte bara 1 hela skärmen e fan kladdig på fel sida. Man fick iaf va glad i 40min puuh
Det är jäkligt märkligt att det är så många som får tillbaka mobilerna från Anovo med nya fel eller problem, läser om det hela tiden känns det som.
Anovo är skit. Det är dock inte bara deras fel då ersättningen de får för en reparerad telefon är så liten att det inte räcker till något vettigt.
Ja Anovo är dumma i hela huvudet. Det sitter säkert finniga tonårssommarjobbare som "lagar" mobilerna.
Kan bara hålla med. Skicka in min Magic och fick tillbaka den med en repa i skärmen, och fortfarande med samma fel som jag skickade in den för. Problemet är att dom flesta använder annovo som rep. Tycker det är bedrövligt att det dessutom alltid tar en jävla tid innan man får tillbaka prylarna, samma sak varje gång "mycke att göra", delar fattas.
Jag arbetar för ett företag som har mycket kontakt med Anovo och de är sällan slarviga, håller alltid sina deadlines och deras kundtjänst är alltid supertrevlig och hjälpsam. Visst finns det alltid skräckhistorier om dåliga reparationer, men över lag tycker jag att de är riktigt bra. Det är ofta mycket känslor inblandade när en mobil inte fungerar som den skall, och för många är varje dag utan sin telefon jobbig, och därför har denna typ av serviceföretag lättare att få dåligt rykte vilket är synd.
Min lillebrors telefon gick väl sönder fyra ggr på 1,5 år och då gick den fram och tillbaka till anovo tills jag lyckades reklamera telefonen genom komplett. Men anovo har alltid varit en positiv upplevelse på så sätt, de lagade ju alltid telefonen, en stund Har till min stora fasa upptäckt massa damm under displayen på min desire, nu drar man sig ju som fan för att skicka den till anovo när det tydligen inte ens är säkert att det går på garanti och kommer ta 2-3 veckor..
När jag fick damm under skärmen på min iPhone fick jag en ny utan krusiduller. Så varför ska inte Desiren täckas av samma garantier? Det är ju tillverkarens fel att damm tillåts komma in under skärmen, inte mitt.
Kan inte annat än hålla med dig. Har betalat rätt mycket pengar så man förväntar sig vår bättre kvalité än såhär..
Tyvär så verkar omdömet för Anovo vara i den nedre regionen =/, Väldigt många har haft problem hos dom, fast åandra sidan så tycker jag att samma sak gäller för alla reparations bolag. Jag har ingen personlig erfarenhet av Anovo. men kan ta ett exempel på ett annat företag. Dom som reparerar HP datorer och Canon kameror, Jag lämnade in en HP laptop dit och det tog dom 3 månader, och många telefon samtal med otrevlig kundtjänst som inte kunde svara på istort sett nånting. Så det slutade med att jag ringde till HP och körde det den vägen istället. Dom fick hålla alla kontakt med bolaget, jag fick i slutändan en ny dator istället för att när dom väl kom igång och skulle beställa ett nytt MB till min dator så var dom slut hos leverantören. och det var 5 månader efter inskickning. Riktigt dålig service.
Fast så är det väl nästan alltid? Nöjda kunder hör aldrig av sig och berättar hur nöjda de är, utan de som är missnöjda är de som hörs med megafoner. Av 150 nöjda och 10 missnöjda är det 10 personer som skickar ris och kanske 2 som skickar rosor
Spelar ingen roll. Även om det är 10 av 150 som är missnöjda är det för mycket. Ett seriöst företag har nästan aldrig missnöjda kunder. 1 på 1000 kanske är vad man kan acceptera.
Exakt Företaget ska sträva efter att ha så nöjda kunder som möjligt, och det får man genom att, 1# Göra ett bra jobb 2# Göra det inom en rimlig tidsram (det ska inte behöva ta en månad, för att byta en display, oavset hur många reparationer dom har liggandes) 3# Kunden har "Alltid" rätt, det finns undantag, men överlag så har kunden rätt. 4# Ta till sig klagomål på ett bra sätt, och inte skylla ifrån sig på andra. en vanligt förekommande bortförklaring för att en produkt inte fungerar är att skylla på logistiken (posten, ups, dhl mfl) Ja listan kan göras lång, Men för ett stort och välkänt företag så är som i exemplet 10 av 150 st alldeles för högt bortfall. Det betyder att var 15e enhet är felaktig, som "fleischer444" sa 1 på 1000 enheter är vad som anses acceptabelt. Och oftast är det saker som dom borde ha märkt när dom testar av telefonerna. tex som om det är en repa i en sprillans ny skärm, eller att nått inte fungerar som det ska. om dom låter såna grejer falla igenom testningen så är det en stor brist i företagets av testnings process.