Det är väl det som är problemet att det är för mycket att göra, då slarvas det. Hur många servicetekniker är det på Anovo?
Ja jag gissar att det inte är överbemannat och då finns det lite folk blir det som Elfson sa att då blir det en del slarv.
Lämnade in min desire fysiskt i Nacka i våras. Generellt sa de 5 dagar. Blev 6 dagar. När jag hämtade den (för spräckt digitizer) hade de stoppat in ett par dammkorn under skärmen. De fixade detta på 15 minuter. Glad gick jag därifrån och kom 100 meter tills jag konstaterade att varken SD- eller SIM-kort uppfattades av systemet. Gick tillbaka, fick det fixat på 15 minuter. Kommer hem och upptäcker att jag längre inte har något void-klistermärke på någon skruv under bakstycket. Mailade och fick svar ett par veckor senare om att jag var välkommen att komma och lämna in den. Gick dit och fick svaret av teknikern att "det är inget som spelar någon roll" men jag svarade att det var viktigt för mig och fick så vänta 10 minuter och fick fyra nya klistermärken. Anledningen att man går till Anovo är ju bara för att man är tvungen (?) om man vill ha kvar garantin.
Jag kan nog tycka att dom kanske inte skulle ta på sig så mycket jobb så dom tappar kvaliten på jobbet och det är långa tider på reparationerna. Dom kanske helt enkelt ska säga nej att ta imot mera mobiler. Eller kanske anställa mera folk, folk som kanske kan fixa telefonerna på första försöket,men dom kanske kostar mera pengar och då blir inte vinsten så bra som dom vill.. (Ond cirkel). Men jag tror att dom dumpar priset för att få stora mobiltillverkarna garantijobb. Å detta skapar att många som vill laga telefoner men inte är lika stora som Anovo inte har en chans att visa vad dom går för för att dom är kanske lite dyrare och det gillar inte mobiltillverkarna.
Tillverkare sätter ett pris och det är bara att rätta sig efter det, och det är inte mycket pengar. Inte verkstäderna som avgör vad tillverkarna skall betala.
hmm, så kan det nog inte rikigt vara.. Om ingen vill laga en telefon för 150:-/st så blir det svårt för att mobiltillverkarna att fixa biffen. Men det finns alltid någon som vill ha kontrakten och dumpar priserna. I allafall på garantijobb. Sen kanske dom tar superbra betalt på kunder som betalar för jobben.
Detta är ett ganska vanligt fulknep från vissa serviceinrättningar. Apparaten som skall repareras registreras inte i verkstadens system förrän den ska påbörjas. Att de gör så är naturligtvis för att kunna redovisa fin statistik till tillverkarna. Telefonen ligger kanske på vänt i två veckor innan den registreras. Under denna tiden kanske delar som behövs beställs. När delarna kommer och någon har tid att påbörja reggar de apparaten och gör reparationen. På det viset kan man redovisa en reparationstid på bara någon dag till tillverkaren. Fult så det förslår, men inte ovanligt.
Man kan ju undra hur HTC reagerar om någon berättar för dem att Anovo Inte sätter på nya viod-lappar och anser att det inte är nödvändigt. Jag trodde som sagt att man skickade och var tvungen att skicka in mobilen just dit för att HTC vill det och för att HTC förser dem med just viod-lappar. Intressant tanke...Tror jag hellre lämnar in min desire till grabben i backen, han har ju inte heller några viod-lappar, men duktig på lödkolven =P
När telefonen registrerats i SOS så kan dom ju se att den vart inne på rep tidigare, så dom där VOID-lapparna är nog inte hela världen.
Jahapp. Då kom min desire tillbaka från rep. Med ett litet hårstrå innanför skärmen. I min ilska så skakade jag på telefonen och vips så var det lilla hårstråt borta. Avvaktar för att se om det kommer dyka upp igen har verkligen inte lust att skicka in den igen. Sen har jag förövrigt hört att Anovo ligger på 700% över sin kapacitet just nu. En stor del är just HTC. Så det skulle nog ta en liten tid om man skickade in telefonen igen.
Ajdå jag som skickade in min igår men då ska den först till telenorservice i malmö så har jag tur hinner det lugna sig lite innan min kommer in.
Ahh så sega de är. Skickade in min direkt till anovo (CDON). Paketet kom fram igår 07.02. Än idag har de inte registrerat enheten. Med andra ord så lär det ta en tid innan jag får min Desire tillbaka. Sitter fast med en iPhone och längtar efter min Desire
Fick tillbaks min desire idag den har vart 2 gånger på anovo för samma fel, nu fungerar den efter att de bytt moderkortet men total tid inkl skickas till onoff är ca 10v totalt.. Efter den kom tillbaka efter första gången var den ännu värre än innan de skickades in till anovo totalt var det längsta som jag hade igång den efter den resan 40sek. Trist men ger dem inte hög betyg totalt trots de har lagat den vad det verkar som nu.
Jag ska lämna in min krosskadade Magic. Den går tyvärr inte att reparera (om dom inte byter ut skal/skärm/moderkort etc. Någon som vet hur lång tid det brukar ta för dem att kostatera att jag behöver en ny magic och skicka en?
Det är väl ingen garanti RoyMunson? Det är bara bortkastat med pengar att skicka en så smackad Magic till de. Kolla ifall de finns typ reservdelar på Mumien eller liknande ställen.