App2Sd

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av pedlund, 26 februari 2011.

1. pedlund

pedlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har några frågor App2sd.
    1. Är App2sd den bästa?
    2. Hur fungerar dom med romar, t.e.x Cyanogenrom 6?
    3. Är en ganska nybörjare så är den någon som har en bra guide till det här?

Tack för alla svar i förhand//Palle

2. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

1. bästa vadå? App2SD står ju för möjligheten att flytta apps till SD-kort istället för att köra dom från internminnet.
    2. Cyanogen-ROMen använder Froyos native App2SD så den sköter sig själv, ingen förberedelse eller nåt alltså.
    3. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=25112

Finns även en annan variant kallad Link2SD, har inte testat denna själv däremot.

pedlund gillar detta.
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Det luktar dålig översättning av TS, med tanke på hur meningarna är formulerade.

Om man kollar på fråga 1: "Är app2sd den bästa?" Det finns bara två app2sd; FroYo's native och det script man kan lägga in.

Fråga 3: "Är en ganska nybörjare[...]" Hur fan kommer ordet "ganska" in i meningen?

4. pedlund

pedlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1. Jag tänkte på Move2Sd...

Tack så mycket för hjälpen! :)

5. pedlund

pedlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Förlåt om jag formulera frågorna lite fel, var lite på sprången såe :P

Men det finns faktiskt också Move2SD och Link2SD.
    Då jag mena med nybörjare så mena jag att jag kan dom simplaste grejerna t ex hur man rootar, xrecovery, lite grann på fronten om romar och e.t.c

Men tack för hjälpen ändå :)

6. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jag använder Link2SD och tycker den fungerar jättebra. Tyckte App2SD lät rätt krånglig att använda när jag läste guiden, att köra nåt script som flyttar över ALLA appar och att man måste ha minst 60 Mb ledigt, det är rätt mycket när man bara har ca 20 Mb ledigt... fattade inte heller om man måste köra scriptet varje gång man i fortsättningen vill lägga en nyinstallerad app på minneskortet...

Därför installerade jag i stället Link2SD som fungerar perfekt men har några problem:

1. Efter varje flytt av en app till minneskortet måste man starta om telefonen för att se appen
    2. Kopplingen till market fungerar inte perfekt, utvecklaren har lagt till ett menyval "Market fix" som man måste köra efter att ha flyttat en app.
    3. Varje gång en app uppdateras via market så måste appen "länkas om" vilket görs automagiskt, men det innebär att man måste göra en ny omstart av telefonen och en ny "market fix"

Trots dessa problem tycker jag appen är underbart bra :D har ca 70 Mb ledigt nu isf 20. Jag vill inte gärna flytta direkt systemrelaterade appar t.ex. widgets, launchers, min sms-app, nummerpresentatör o.s.v. så då passar denna mig perfekt :)

kungensbror och pedlund gillar detta.
  7. pedlund

pedlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack så mycket för denna info! :D Ska läsa på lite mer om App2SD och Link2SD, så får vi se vad som verkar bäst :)
    Tack! :D

8. magnusace

magnusace Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder en som heter "appsaver" Är det någe bra om man jämför med de andra menar jag..

9. pedlund

pedlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har faktiskt aldrig hört talas om de:P Ska kolla på det imorn