Applenojja!

Diskussion i 'Allmänt' startad av wohlin, 2 februari 2012.

1. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Yo..

I den staden jag bor, där har 9/10 en apple telefon! Dock inte jag..

Man hör ju ofta hur mkt telefoner tex samsung säljer nu för tiden.. Men de märker fan inte jag av.. Ingen vet nåt om Android, dom tror inget funkar på den osv.. Alla köper en iphone för alla har en, tkr det är smidigt. Men jag köper en telefon jag vill ha.. Visst de gör ju appleägare också kanske men ni fattar va ja menar, dom jämför inte ens med nåt.. någon som känner igen sig? Jag har alltid varit "allätare" och gillar att testa nya saker, gärna olika märken.. kanske blir en apple nån gång med, men tror nog fan inte så :)

Over and out!

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Har det precis likadant! ALLA har en iPhone och skiter i allt annat. Väldigt störande.

3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det är ju bara att strunta i he he. Alla körde Zundap när jag var ung, sedan skulle alla köra Chevrolett.Jag körde Puch och Ford och Crysler istället.Och Linux inte bryr jag mig om att de andra ska vara som alla andra. :P Har ägt en Iphone för några år sedan, och vill man vara "Bekväm" och inte är nyfiken så är det kanske bra? MEN jag har aldrig haft så skoj som med mina Android lurar den saken är klar. :teeth:

4. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo jag skiter i det , men känns ändå så sjukt.. Det enda dom kan säga om man frågar va de som är så bra med den "Vad, de är ju en Iphone, de säger väl allt" . Haha herregud!

5. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Min uppfattning i detta är att det har skapats en "Religiös"sekt runt det här med Apple, det kvittar hur dåliga de är eller vad som händer.En dag kanske de vaknar upp och förstår att de inte är självständiga utan låter någon styra och ställa i deras liv.Har aldrig känt mig så låst till något som när jag ägde den Iphonen bara att starta itunes "Jag hatade det" USCH!! he he nu behöver man ingen kabel längre.Tala om det för dem. ;)

6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Bara av ren nyfikenhet. Vad skulle du säga att är så bra med android? ;)

7. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Haha.. Jadu, mer anpassningsbart och öppet.. Öppen källkod är ju ganska vettigt! Dropa in lite göddiga romar! ;P Inte låst som Itunes haha

Svårt o säga vafan.. Men svaret dom ger är va dom vet iaf :D

8. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Själv begriper jag mig inte på folk som skaffar iphone bara för att alla andra har en.. Varför kan folk inte köpa något som inte alla andra har ? Läste en artikel på nätet där det stod att iphone är en tjej telefon :P
    att tjejerna väljer iphone medans killar väljer android pga sitt teknikintresse.. Det stämmer dock inte riktigt då jag vet flera tjejer som faktiskt har android.. Är det någon som säger emot mig ifall jag kommer med påståendet att apple kör med gårdagens hårdvara i sina iphone ? Folk betalar överpris för sketen hårdvara i telefonen.. Gamla iphone gick ju oftast inte ens att jämföra med lågbudgets android då dom telefonerna hade bättre processor osv

9. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Ännu en sån här tråd....

Har android själv och gillar öppenheten och möjligheterna som finns med Android. MEN jag förstår folk som har iOS telefoner, framför allt om du är mindre intresserad av teknik än vad vi som hänger på Swedroid/XDA är.

Det finns ju minst lika många android ägare som inte gör ett "skit" med sina telefoner än att köra stock och tycker att det är bra. Dom flesta byter inte ens sms-app eller uppdaterar sina appar i Market.

Har ju blivit en myt om att alla som har android ägnar hela dagarna åt att öppna upp bootloaders, roota, flasha custom kernels och installerar hemkokta romar.
    Samma sak är det med att iOS folket är en sekt.
    Tycker snarare att det är vi som blir rabiata så fort nån nämner ordet äpple, och då handlar tråden kanske ändå bara om stek med gräddsås och äppelmos, eller en burk samsung som vi kallar det..:) i off-topic tråden......

Lilltjejen har en Iphone 4S och det går inte att säga nått annat än att det är bra. Sen tycker jag inte om detta med att ha alla program på startskärmar, jag tycker att skärmen är för liten, och jag gillar att mecka romer på min SGS.

Däremot folk som insisterar på att iOS är sååå mycket bättre än android har jag inte mycket för, samma sak åt andra hållet, det ena är inte bra och det andra dåligt.

Men för att svara trådskaparen så tror jag det handlar om, mode, enkelhet, och marknadsföring snarare än statussymbol för de flesta, med tanke på att folk i alla åldrar och socialgrupper idag springer runt med en Iphone.

Kaj91 gillar detta.
  10. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Håller med, vet också flera tjejer som har android ;P

Jo nämner man det för dom så blir dom hysteriska.. Vet en person som alltid klagar på om man köper ett par jeans tex för 1000:- , och att det är sjukt dyrt och inte bättre kvalitét osv, bara märket som gör de.. så säger han om typ allt. men kmr det till Appleprodukter, då jäääävlar.. han är en riktig torsk där!

11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det här blir en tråd att hålla stenkoll på. Vet inte hur många liknande som finns låsta pga urspårning till slut

12. MTD

MTD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har det bästa av 2 världar.
    Jag har en android telefon och en ipad 2.

Det jag gillar med android är att jag kan bestämma själv hur JAG vill ha det.
    Vill jag inte ha en massa ikoner på skrivbordet, så behöver jag inte ha det om jag inte vill.
    Sen funkar tex youtube som det ska på en android enhet.

Fördelen med iOS är att det finns så otroligt mycket appar och alla tillverkare av diverse produkter gör appar och tillbehör till enheterna.
    Jag som jobbar som musikproducent så är iPad underbar.
    Jag kan ha den till att styra mitt Cubase, mina vst syntar osv.
    Jag kan ligga i sängen, arbeta ner några idéer på Nanostudio och sedan
    skicka över det till datorn.
    Dessa program finns idag inte till Android - ÄN.

Nackdelen med iOS och det jag verkligen inte gillar är hur Apple kontrollerar allt.
    Ta tex Youtube.
    Det går inte att söka på artister och få fram låtarna.
    Söker man tex på Rihanna - We Found Love, så får man fram en massa ploj låtar från amatör musiker som gjort nån lite "rolig snutt" med henne.
    Apple blockerar alltså låten. Jag ska inte kunna lyssna på den via iOS, utan vill jag lyssna på låten så måste jag köpa den via iTunes. Värdelöst, och helt jävla sjukt.

hos Android så får jag fram samma resultat på telefonen, som på PC, och jag kan lyssna på låten precis som jag gör på datorn.

Jag måste nog säga att jag gillar Android bättre.
    Men iOS är inget dåligt system. Den enda fördel iOS egentligen har för min egen del är apparna.

13. djstoffe

djstoffe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

I min bekantskapskrets är det fler som kör Android än iOS.
    Jag känner fler som äger en SGS2 än en iPhone...men vad det beror på vet jag inte ;)
    Men nu när morsan börjat snacka om en smartphone funderade jag på om man ska kolla på en WP7, typ Lumia 800. Kan nog vara något för henne :cool:

14. wohlin

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vill bara upplysa om att jag skapade inte denna tråd för att veta vilken som är bäst elle inte osv, utan bara se om det finns nåt ställe där Android är majoriteten helt enkelt! Kanske bara skulle skrivit exakt så utan att krångla.. Puss

15. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är väl bara inse att det är olika kundkretsar som köper ajfån och android. Ingen kan påstå annat än att iphone är smidigare för en användare som inte är sugen på att spendera timmar att anpassa sin telefon. Bara en sån sak som att ta en säkerhetskopia.. i en ajfån är det några knapp tryckningar bort i menyn, i android ska du antingen roota eller följa en 4 a4 lång förklaring från xda.. Finns lite att jobba på där för google..

Jag personligen brukar köra varannan ajfån varannan android. Min senaste android va en nexus one med 2.3x där efter en ajfån 4 och nu en galaxy nexus. Kan med handen på hjärtat säga att android helt klart är ikapp ajfån nu med ICS men innan dess har android legat klart efter vad gäller användar upplevelse.

16. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Majoritetenav smartphoneägarna har android så gott som överallt. Kan slå vad om att de är det där du bor med om du öppnar ögonen lite till ;)

ANDROID ÄR MAINSTREAM!! NOOOOOOoooo.....

17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Om man ser till min omgivning så är det ett klart övertag för Android & gemene man vet sällan varför dom valt endera android eller iPhone, det bara blev så säger de flesta. Sen finns det självfallet vissa som anser att just deras val är överlägset & detta i båda lägren.

Själv så kör jag android både vad det gäller mobil & platta, frugan har androidmobil men iPad. Ipaden var det jag tyckte passade henne bäst, själv så tycker jag att den är så sanslöst tråkig men den fungerar mycket bra & jag rekommenderar oftast den framför androidplattor till vänner som frågar om råd. Självfallet efter att först ha förhört mig lite om hur viktigt det är för dem att kunna göra plattan lite mer personlig, förvånansvärt många bryr sig inte i sånt utan vill bara att det ska funka & var enkelt...

Via Tapatalk.

18. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Stör mig så h**vetes j**la mycket på en kille jag känner. Han är en sån typisk kille som inte tänker sig för innan, bara gör saker. Nu fick han en Desire HD - och det första han gör är att sätta en äppellogga på baksidan. Sen går han runt och babblar om hans iHTC med iCloud... Jag frågade såklart varför han tyckte att iCloud var så jävla bra. Han visste inte ens vad det var. Då frågade jag vad han tyckte var bra med iPhone. - Det är ju en iPhone? Daaah?
    /facepalm
    Sen dess har jag inte pallat med att diskutera med honom...

19. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

hahaha... här i Bollnäs tror jag alla har android faktiskt. Finns några otekniska som använder iphone. Alla verkligen skrattar åt dom har en iPhone här :D

20. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

- Bättre pris för samma hårdvara.
    - Man kan illegalt ladda ner spel som annars kostar pengar och installera utan jailbreak.
    - Mer stöttåliga (de flesta iallafall)
    - Man slipper iTunes
    - Widgets samt fler modifikationsmöjligheter
    - Gratis GPS från Google samt andra appar från Google som Apple inte har.