hur i helvete gör jag en backup på hela mobilen? har bara hittat program som gör packups på apps och sms. Men vill göra backup på hela helvetes skiten!
lättare att fråga de som kan när man är nybörjare än att goggla och det kommer fram 59 olika program och kan vet inte vilket som är bäst. Eller hur?
Har egentligen ingen lust med att ge mig in i den här diskussionen men ett vårdat språk vore mer uppskattat och trevligare. Tror du får mer och bättre svar då.
nandroid är nog svaret, har själv aldrig använt det men tror nån har skrivit om det på forumet nånstans
Har inte heller hittat nåt ännu, såg på Facebook i Hero-gruppen att det kommit ännu en uppdatering, 2.73.61.? och orkar inte göra om allt igen från början. Åtminstone inte alla adresser från sim-kortet i gammalt SE-format. Får ingen kontakt med Sync via XP, trots konstens alla regler och har inte haft tid att hitta nåt till Ubuntu ännu. Flashade telefonen i Vista senast på jobbet.
Nandroid är bra om man vill testa något. Typ en custom rom. Man kan då få tillbaka telefonen precis som den var innan. Ska man uppdatera telefonen och inte vill förlora det som inte ligger på minneskortet eller hos Google så är väl t.ex. MyBackup bättre då Nandroid ju backar uppdateringen vid återställning till backupen. Vill ni testa att göra en nandroidbackup så kan ni följa den här guiden tom steg 5. http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045&postcount=38 Vill ni inte roota stannar ni där annars går ni vidare.
Om man gör en "custom" rom, kan man då välja vilka funktioner som ska uppdateras? t.ex. om man backar upp kontakter och "mobil-layouten" ( scenes ) osv. så att den bara påverkar dom och inte hela telen? För man vill ju ha alla nya funktioner om man uppdaterar t.ex. till Android 2.0 ( när det nu kommer ). Mvh / Ännu en trög nybörjare.
Jo jag såg det när jag läste igenom tråden, undrade bara om det var någon annan skillnad på den. Känns som det finns en del fix att göra fortfarande, så det känns inte helt omöjligt att inom en snar framtid få göra om allt.