Skulle lägga min röst på Notion Ink's Adam med Pixel Qi skärm. En sak som "iPad-pad" töntar aldrig kommer kunna kontra med mot din tablet är Pixel Qi skärmen, vilket passar perfekt för dig som vill sitta ute på din tomt och surfa/läsa e-böcker en solig sommardag i Juli 
En sak är för mig helt klar, jag ser hellre en bra betraktningsvinkel över några pixlar mer i upplösningen. Samt är användandet i soliga förhållanden GULD!
Angående POV, är min ärliga åsikt att man får en schysst tablet för priset man betalar. Den har det mesta man kan tänka sig att behöva. Dock är som sagt skärmen ingen IPS eller Pixel Qi skärm och den avsaknar WiFi N. Men en sak som är viktig att tänka på är att N endast är användbart ifall du har en höghastighetsuppkoppling och en router med bra räckvidd. Jag har t.ex. N stöd i min Vaio laptop och har en router med 5GHz och 2.4GHz frekvens. 5GHz är bra under dagen då det är många som surfar och de flesta routrarna ligger på 2.4GHz frekvensen (bor i ett lägenhetshus). Dock är signalen svagare än 2.4GHz frekvensen, och därför brukar jag slå över till 2.4GHz senare på kvällen när få är inne och surfa, och får betydligt bättre signalstyrka än 5GHz frekvensen.
Har du räknat in eventuell införselsskatt och/eller hanteringsavgifter som du måste betala till fraktbolaget? Hur blir det med garantin om du väljer att göra en privatimport? Är det givet att priserna som florerar bland de hundratals ryktena som finns stämmer?
Om nu Motorola väljer att göra en storsatsning på den svenska marknaden, så måste prissätta produkten på ett sätt som är vinstgivande. Tänk på att vi i Sverige har helt andra skatter jämfört med USA, vilket helt plötsligt resulterar i att den svenska momsen kommer att höja priset avsevärt jämfört med i USA.
Jag har snackat med Sachin (Försäljningschefen) från NI och dom sa att de utvärderat olika försäljningssätt, och har tagit beslutet att endast sälja via deras e-butik då det finns en del oklarheter med hur logistiken ska ske, vilka regleringar som finns osv. skulle ske ifall man började sälja Adamtill e-butiker.
Dom jobbar dock på att ta fram en enligt dom "unik" modell för retailers i framtiden, dock lär det dröja tills uppföljaren till Adam börjar säljas tyvärr.
Jag skulle vänta 3-4 veckor, och se om NI kan börja sälja Adam som vanligt igen. Men samtidigt hålla utkik efter vad som kan komma runt den perioden.
Men som sagt, så är NI's Adam riktigt "vass" trots alla negativa skriverier som finns kring den.
Last edited: 31 januari 2011