Bästa androidrom?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av androidalle, 12 maj 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. androidalle

androidalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu orginalrom och vill ha en tråd där jag och andra kan få hjälp med hur man säkrast och tryggast "flashar"

- Jag vill ha stabilaste, snabbaste romen
    - Multitouch
    - Hört om bättre ljud på något sätt, och det vill jag verkligen ha!

Förklaring i tydlig ordning med det som passar bäst vore schysst!

2. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mulitouch har väl de flesta (alla?) 2.1 BIN's. Senast idag släpptes en ny läcka (1.100.05) och jag läste att någon skrev om rykten att en officiell 2.1 kan komma att släppas i Italien på Fredag (och troligtvis resten av Europa/världen). Det kan då vara värt att vänta på denna.

Angående ROM så har jag själv mest kört på LCR då alla andra alternativ antingen hamnat på is efter ett tag eller helt enkelt inte hängt med i utvecklingen då det kommit nya leaks. LCR gillar jag inte speciellt mkt själv och det känns som allt de gör är att slänga in helixlaunchern, lägga till (för att i nästa version ta bort och på nytt lägga till ännu senare) apps. Med andra ord, inget man inte kan göra själv (vilket jag numera gör). Fanns ett antal lovande men de dog som sagt var ut.

Som mkt annat är det mest en fråga om tycke och smak. Jag vill ha det cleant, basic och därmed snabbt. Onödig skit kan hamna någon annanstans. Nöjer mig med vanilla settings och några få utvalda apps som jag inte kan leva utan men kan ibland sträcka mig så långt som att flasha in något custom theme (inbillar mig att det inte försämrar performance och om så är fallet, ytterst lite).

3. androidalle

androidalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar!
    Det blir till att väntat ett litet tag till på den officiella romen då, väntat länge nu, men lite till kan jag vänta. Håller med dig, det ska vara cleant och inte massa krims krams, enkelt och smidigt med bara saker jag använder. En häftig rörlig bakgrund, liknande nexus ones gillar jag dock!

4. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

From 014 har jag inte funnit några buggar alls! 010 var en katastrof men jag är riktigt nöjd med senaste. Den laggar aldrig för mig och den flyter som ett flöte!

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Finns trådar redan om det här ämnet och flera av dem. låser tråden då den inte tillför något i dagsläget

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.