Jag kan säga att min reella standbytid på Desire är cirka 4 dagar. Med det så menar jag att jag använder telefonen minimalt, men fortfarande har igång standardgrejerna.
Jag tar emot enstaka korta samtal (säg totalt 10-15 minuter per dag), svarar på ett par SMS, kollar spårvagn-/bussavgångar, sync på väder var 3:e timme, synkar e-post var 15:e minut, läser ett tiotal mejl varje dag, kollar lite foruminlägg på väg till/från jobbet, har Widgets med kalender, klocka, väder och ToDo-list. Wifi är påslaget dygnet runt och ansluten när jag är hemma. Telefonen är också "tvingad" till 3G-nät, alltså inget energisnålt GSM.
Jag kör inga task-killers, och jag har inte telefonen i flygplansläge under natten. Det enda "batteriknep" jag använt mig av var tipset att ta bort alla widgets och sedan sätta tillbaka dem efter uppdateringen till FroYo.
Om man å andra sidan tar emot långa samtal så går batteriet åt mycket fortare. Likaså om man surfar mycket, använder GPS frekvent, eller bara leker med telefonen.
Jag skulle uppskatta att cirka 1,5-2 timmars (ytterligare) taltid kostar mig en dags reell standbytid.
Får man inte ut mer än 10-12 timmar utan att ha besudlat telefonen med suspekta appar så skulle jag överväga en total återställning av telefonen (om man nu testat alla batteriknep). Alternativt undersöka om man kanske har fått ett defekt batteri.
Last edited: 19 augusti 2010