Fråga: Batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sebastiank, 24 november 2011.

1. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har min skärm på 10% och wlan av när jag inte använder det. 4.0.2 verkar inte bli bättre i batteritid.

Last edited: 1 februari 2012
  2. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

4.0.2 kanske inte gör underverk för batteritiden, men är det bara jag som tycker att det är helt ok att "bara" tappa 30% på 3h varav skärmen varit på och telefonen aktiv i 1,5h av det?

Det är ju skärmen som är den största "boven", det vet vi.
    Att kunna använda skärmen i ca 4-5h på en laddning tycker iaf jag är klart godkänt för en så pass stor och höguplöst skärm i så pass litet "fodral".

3. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Med tanke på att jag kör skärmen på 10% så tycker jag det är en katastrof. Hade jag kört den på 50% så hade det varit ok men inte mer. Blir till att köpa större batteri och se om batteritiden blir ok. Jag är kanon nöjd med allt utom batteritiden men det kanske blir att sälja den och köpa S III när den kommer. Fast vanilla är guld värt. Hm i-landsproblem detta.

4. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har du motsvarande test som visar förbrukning under samma förhållanden fast med skärmen på högre intensitet? Skillnaden kanske inte är så stor?

5. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Frågan är vad ni gör på era lurar :) har 60% ljusstyrka och klarar mig lätt till jag kommer hem från jobbet om jag inte får för mig att kolla på filmer under passet :)

6. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har kört den på 50% och då var batteritiden lite sämre, inte så mycket sämre men med tanke på den kassa batteritiden jag har så är varje minut värd att spara.

7. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du kanske ska testa att inte ha WhatsApp installerad, är varje minut värd att spara så känns ju den som given att ta bort. Den står ju ändå för 10% av din batteriförbrukning.

8. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fast de var bara idag eftersom jag satt och prata med en kompis under fikarasten. Även om jag ligger på 2-3% på whatsapp efter ca 7-8 timmar så är batteritiden lika kass. Har kört utan whatsapp, avinstallerad, & batteritiden ar lika dålig. Har även kollat av om det är andra appar som ligger och drar batteri i bakgrunden men hittar ingen. Mobilen går även ner i deepsleep när skärmen är av. Mycket mysko men jag hoppas att ett större batteri löser lite av problemet med min korta batteritid.

9. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

WhatsApp drar ju förmodligen 10% för att han använder det mycket, så det känns ju konstigt att ta bort saker man använder på telefonen bara för att spara batteri.

10. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Stal värden från dina bilder ser ut att stämma med normen. Känns som att de flesta som använder telefonen "normalmycket" dvs 1-3 timmar skärmtid per dag tycker att batteritiden är kanon (eftersom GN är så batterisnål när skärmen är av) och de som sitter med skärmen igång väldigt mycket upplever att batteritiden är sämre än på andra telefoner, vilket stämmer i just det scenariot. Då är det väl bara att hosta upp pengarna för det stora batteriet.

Bry dig inte om vissa troll som påstår sig ha flera dagars batteritid med allt igång och normal skärmtid, det är helt enkelt inte rimligt.

11. jumjum

jumjum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft extendedbatteriet i ca en vecka nu och tycker det är en grav förbättring. Jag vet inte om det hör ihop med att jag satt en profil på Tasker nu som stänger av Wlan och Bluetooth när jag lämnar mobilcellerna kring mitt hem elelr om det enbart är batteriet som gör det.

12. SarangEunLee

SarangEunLee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ända sedan jag flashade in Maguro-ROM:en så har batteritiden förbättrats avsevärt. Prova den, rekommenderar den verkligen.

13. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Bumpar den här tråden lite för att det är en bra tråd att samla alla frågor om telefonens batteri.

Är det någon annan som upplever att Google+ appen läcker mängder med batteri? När blev det så?
    EDIT: Kanske skall tillägga att jag inte använt G+ appen överhuvudtaget idag.

14. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Ser ut att vara en bugg. Jag har en G+ widget som uppdateras och har instant upload på men har aldrig sådana siffror på G+.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

15. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Hej!

Jag hade tänkt köpa mig en Nexus. Men det är en sak som oroar mig. Är batteritiden så fruktansvärt dålig fortfarande som den var i Swedroid recension? (https://swedroid.se/test-av-google-galaxy-nexus/). Eller har det kommit ut någon uppdatering som fixat det? Kanske med Jelly Bean? Är van med att ladda varje natt, men är inte så road av att behöva ladda någon gång mitt på dagen med.

Mvh Markus

16. Spineshank

Spineshank Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Jo, den är ungefär så dålig som i recensionen. 4.0.4 och 4.1.1 gav små förbättringar, men det hjälper föga mot skärmen som är en batteritjuv.
    Om du spelar mycket spel, ser på mycket video eller läser långa texter så dräneras batteriet på 3-4 timmar.
    Däremot klarar den sig väl i alla skeden där skärmen är släckt. Om det så är Spotify, runkeeper eller någon annan app som är batterihungrig.
    Passningstiden (med släckt skärm) är fantastiskt. Skulle tippa på ~1-2% per timme, med sync. ~5-10% med gps.
    Kör med ett mugen 2000mah för att få aningen längre batteritid.

Har alltid NFC och Bluetooth igång. Sådana tjänster har för mig tidigare gett en märkbart snabbare dränering av batteriet. Men denna lur är strömsnål vad gäller allt utom just skärmen.

Last edited: 28 juli 2012
  17. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Okej, då förstår jag. Men skärmen är ju boven i dramat för alla smartphones. Är det någon skillnad om vi tex jämför Galaxy S2 eller S3? Känns som att resultatet borde vara ungefär desamma om det bara är skärmen som ställer till det.

18. wunderbaum

wunderbaum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Såg att appen Klart.se drog 12% på min. Den 3:a på listan och jag använder den inte ens. är mest inne på SMhi.

19. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

4.1.1 var döden för min batteritid :(

20. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Märker ingen skillnad. Telefonen klarar sig från 12 på natten (när jag går och lägger mig) tills jag slutar jobbet 4. Jag är nöjd.