Bra glosträningsapp?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Albin-132, 15 oktober 2011.

1. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Hej alla swedroidare :-D!
    Jo det är så att jag letar efter en app (eller en mobilanpassad sida) där man kan träna glosor enkelt. Tack på förhand!

2. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

glosor.eu funkar bra, fast då har jag inte testat mobilvarianten. Problemet är att för att kunna använda den så måste du antingen betala 15 kr, bjuda in 5 vänner eller sätta upp en affisch som gör reklam för dem och ta kort på den. Borde inte vara allt för stort arbete att skriva ut en affisch, sätta upp den, ta ett kort och sen slänga den om man känner för det. Annars skulle man väl kunna skapa värva 5 egna konton, vet inte hur det funkar med IP och sånt.

3. Sarahgbg

Sarahgbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du något som den här:
    Norstedts svenska quiz (det finns fler språk)?
    Sarah

4. gibbon

gibbon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

AnkiDroid

5. valross

valross Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anki är i min åsikt det bästa flashcard-programmet so finns att tillgå. Det finns versioner för bl a Windows, Linux, MacOS, Android iOS och som webinterface.
    Programmet i sig är från början byggt främst för språkstudier (anki betyder "att memorera" på japanska), men funkar utmärkt till annat. Det har dock väldigt bra stöd för både japanska och mandarin; det kan med hjälp av plugins exempelvis automatiskt visa hur tecken uttalas beroende på sammanhang, hålla koll på hur många tecken du har lärt dig, etc.
    Anki har tillgång till en databas av flashcard-lekar som andra användare har skapat och lagt upp. Det finns vissa grejer av jävligt dålig kvalitet och vissa grejer av jävligt hög kvalitet. Allt ifrån en ~30000 ord stor rysk-hebreisk gloslista till ord att lägga i alfapet sorterat efter poäng till hotkeys i StarCraft 2 och farmakologi A 30HP (motsv.).
    Anki har stöd för att importera flashcards från exempelvis en textfil, vilket gör att man kan skapa stora mängder flashcards i excel, spara som en textfil, och importera.
    Desktop-klienten syncar (via webtjänsten) med mobilklienten; du kan alltså skapa/ändra flashcard-lekar/databaser på din dator och sedan göra dina dagliga repetitioner på mobilen. Sync funkar inte felfritt med Android, ibland missar desktop-klienten att android-klienten har uppdaterat filer på ankis server, och man måste då manuellt uppdatera ens flashcardlek.
    Jag rekommenderar att man helt enkelt skiter i syncningen, och istället gör så att man har alla flashcard-lekar sparade på sin telefon, och när man vill ändra i dem kopplar man in telefonen i datorn via usb och laddar lekarna i desktop-klienten direkt från telefonen.

6. Sunbringer

Sunbringer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    465
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta: