Brickad liquidE?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av hewge, 29 september 2010.

1. hewge

hewge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej kära swedroid:are , tyvärr blir just detta mitt första inlägg på detta forum.
    Till saken så kommer jag hem efter en heldag på staden och konstaterar att jag har slut kräm i luren , inga problem tänker jag och sätter mig vid min laptop , kopplar in strömmen till telefonen och slår på thetering för att surfa lite.
    Ingen skada skedd än så länge men efter ca 10 minuter märker jag att internet slutade fungera så jag vänder mig till telefonen och provar att låsa upp den men icket , får bara en snabb vit blinkning .
    Jaja tänker jag , jag får väl bara starta om maskinen, men stöter på samma problem efter jag tagit ut batteriet och startat om.
    nu till det jävliga , så sitter jag utan möjlighet att koppla upp mig.
    Så kläcker jag brilliant iden att boota i recovery mode , detta fungerar till min förvåning( det går snabbt genom mitt huvud " ska jag ta nadroid backupen nu medan jag har chansen" men icket) jag väljer att starta om apparaten i hopp om att problemet är löst.
    Detta var dock inte fallet.

jag sitter och trixar med mobilen och försöker boota i fastboot /recovery /hard resetta i ca 1,5h , lyckas få upp recovery 3 ggr ( att tillägga att varje gång jag fått upp recovery har mobilen inte varit inkopplad till laddaren)
    men den dör fort på grund av batteriet.

lyckades även få upp en skärm som checkade md5 summorna på bin och något annat lite snabbt, av vad jag hann se så verkade dom inte stämma.

har även en av gångerna fått upp "incomming call" notify:ern i toppen den lös som bara fan. vilket fick mig att tro att det bara var skärmen som glappade, så jag försökte starta grejer som jag har genvägar till på homescreen:en men utan att lyckas., försökte även med att paira den med mitt handsfree headset utan framgång .
    av detta drar jag slutsatsen att det inte är skärmen det är fel på.

jag använde lcr 1.8 som rom och en äldre 2.1 baseband

vad tror ni är den brickad ?

tror att jag fick med allt, ursäkta om jag skriver lite konsitgt har ätit massa tabletter. ,
    tack på förhand /hewge

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ursäkta för att pointing out the obvious, men är batteriet laddat, dvs. har du ström?
    Vissa har fått problem när de laddat ur batteriet helt att det inte vill vakna riktigt. Men det brukar lösa sig genom att ladda en längre stund (dagar) trots att telefonen inte visar på att den laddar.

Men vad är det som är själva problemet för att sammanfatta?
    * Du kan inte starta telefonen normalt.
    * Du kan komma in i recovery (malez?).
    * Du kan komma in i fastboot (svart bild, vit text och vitt blinkande högst upp?)

3. hewge

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteriet verkar inte ladda .
    Jag kan alltså inte komma in i recovery / fastboot , detta ter sig vara helt slumpmässigt.

4. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Blir telefonen varm när du laddar den? Prova att låta den ladda länge, annars kan det ju vara något annat. Men har du tur är det samma som flera sndra fått :)

5. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
  6. hewge

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för all hjälp , men det visade sig att det var batteriet som var urladdat och därav problemet . jag hade kommit i kontakt med det ni beskriver på något forum tidigare men avfärdade detta efter jag laddat mobilen i 2h och provade starta i recovery (enbart för att känna vibrerningarna då min skärm inte verkade fungera) . , som tur var, var detta fallet.
    efter att jag laddat mobilen hela natten och startade om den så kom jag in i recovey ( nu bestämde jag mig för att ta tillfället i akt och resettade )

kom in i operativ systemet och flashade in en ny bin .

tack för all hjälp i alla fall . och för dom som har detta problem så kan jag säga att jag hadde symptom som inte liknade någon annans.
    så flippa inte ur utan testa ladda den en natt .
    /hew

7. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Visst blir man lättad när det visar sig vara något enkelt? :)

8. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Lättad blir man, men jag fick också hjärtattack första gången det hände mig, speciellt då det hände när mobilen var relativt ny..
    Nu var det längesedan sist och när det väl händer så blir jag mest sur för att jag kanske behöver använda den...
    Sjukt konstigt att det händer överhuvudtaget..