Brickad......

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av ErikHTC, 15 februari 2011.

1. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag kommer inte in i download läge på min spica om jag inte gör följande. håller in 3 knappkombon och petar in batteriet samtidigt som jag håller i de. Värt att testa kanske ?

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Testa först med att byta batteri. Det är möjligt att det har slutat fungera. Osannolikt men möjligt. Annars är ditt enda alternativ att lämna in den och säga nåt i stil med att den slutade funka när du försökte uppdatera till froyo genom kies. Mig veterligen finns det inget sätt att komma in i download läge om telefonen vägrar starta.

3. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Ja, jag tänkte nog köra den att jag uppdatera till 2.2 och sedan så starta den aldrig nå mer...o_O

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har aldrig brickat min men den kommer nästan misstänkt snabbt in i DL läge så fort man petar in jiggen. Köpte delar till min jigg för ca 50kr på elfa i kungenskurva (sthlm). Köpte dock fel motstånd första gången på 3x100ohm istället för kohm.

5. Jensepense

Jensepense Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta hjälpte mig när jag råkade bricka min Galaxy S, då mobilen inte ens reagerade när jag försökte sätta igång den och var helt livlös! Som beskrivet så kom jag in i download mode när jag gjorde precis som ErsdaHL brskrev!

6. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Brickar man telefonen när man försöker lägga in 3-knapps så kommer inte JIGen fungera precis som du säger.

TS får lämna in telefonen på service, om de frågar så trillade telefonen ner på golvet medan du uppdaterade den med Kies. Då borde du få det gratis.

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Då lär ju knappast samsung heller kunna komma in i den utan det blir väl att byta ut hela telefonen isånafall?

8. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är vad jag läst här på Swedroid.
    Bootloadern, (DL-M), skulle ha sabbats när detta hände.

9. Corvus.Alis

Corvus.Alis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är inte idiotsäkert. Dom kan mycket väl ha andra verktyg som inte har läckt ut på nätet. Odin3 är ju samsungs egna mjukvara. Dom kan ha fler verktyg än det lilla programet. Tror dom på att det var en olycka så borde det väl bli gratis inom garantin. Annars kan det bli snordyrt då du igenom flashning / rootning / whatever bröt mot användarvilkoren.