Call barring?

Diskussion i 'Hero' startad av injen, 10 november 2009.

1. injen

injen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sökt i forumet och inte hittat någon liknande tråd, så postar en ny fråga. Jag har en hero inköpt i London som jag använder ett engelskt simkort. Från början funkade allt fint, men efter ungefär en vecka gick det plötsligt inte att ringa ut längre. Jag har inte ändrat några inställningar själv, men när jag försöker ringa kommer meddelandet "Can not make outgoing calls when call barring is on".

För det första, vad innebär call barring? Och för det andra, under "call settings" - "call barring" går det inte att ändra några inställningar utan att ange "call barring password". Vad är detta för lösenord? När ska jag ha fått det? Jag har ingen pinkod på simkortet...

Vore underbart med hjälp att lösa detta!

2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Call Barring - Enables you to restrict or bar certain or all types of calls to and from your mobile phone, i.e. outgoing calls, outgoing international calls, incoming calls. Barring is activated with a personal code.

Så min gissning är att antingen har du stött på en bugg eller så har någon annan pillat med din telefon och lagt in restriktioner för vad det är för typ av samtal som du får ringa.

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Call barring är helt enkelt som g4il1 säger här ovan. En spärr för en viss typ av samtal. Detta kan operatören styra från nätet om man t.ex inte betalar räkningen så kan de lägga in en spärr för utgående samtal.

4. injen

injen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, så långt är jag med. Men eftersom jag har kontantkort och några punds credit på det verkar det ju konstigt att operatören skulle ha möjlighet att lägga på ett sånt lås... Hur som helst, var han kan tänkas få tag på ett password? Finns det ett standard för antingen telefonen eller simkortet, eller måste jag kontakta min operatör? Känns ju småkrångligt :P

5. zealotry

zealotry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag får samma meddelande ibland när den jag ringer till inte har några pengar kvar på sitt kontantkort. Här i Hong Kong funkar dom flesta kontantkorten så att både ingående och utgående trafik spärras när man har under 10hkd (10sek ungefär) kvar på kortet..

6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Inställningar -> Samtalsinställningar -> Samtalsspärrar ...?